Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kampstrategi!! (orm)
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 12:01
Rivaldo har haft mange orm... for 5-6 uger siden fik han Bimectin sammen med de andre heste på gården og der var mange orm i hans afføring. Så vidt jeg kan læse og se mig frem til på nettet så var det blodorm, jeg er bare ikke sikker på om det var de små eller de store.

Han fik gæringskolik af at gå på græs, og jeg bestilte en ny ormekur...

for en uge siden fik han en omgang equest og han går nu på jordfold (stakkels mule)

Jeg fjerner hestepærer dagligt og skal have lavet en gødningsprøve + en blodprøve.

Hvornår er det bedst at tage gødningsprøve efter equest?? Jeg har forstået at den virker i ret lang tid?

Er der andre forholdsregler jeg kan tage?

Jeg har læst om noget med en tre-punkts behandling af Blodorm (på nogle amerikanske hjemmesider) er der nogen der kender noget til den?

Erfaringer med blodorm er også meget velkomne..

Ane

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 13:44
Har hørt at hvidløg kan modvirke blodorm. Men ved ikke om det er rigtigt??
Evt. andre der har hørt det samme?

Venlig hilsen
Mia F.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt læsestof
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 18:11
Her er lidt læsestof om orm

Orm

Her kan du selv finde virksomme planter mod orm.
her

I følge min tyske urtebog er Meerettich( peberrod),knoblauch( hvidløg),obstessig( frugteddike), geriebnene mören ( revne gulerødder)og frø af granatæbler,melon,kürbis( græskar), fenchel ( fennikkel) und Anis.
De fleste kan findes i linket.
Desuden bør man lade heste spise kvikgræs og rødderne fra kvik, löwenzahn( mælkebøtte), klette( burre) und Mariendistel( marietidsel)
Desuden skulle Ask, alm syre, ager gåseurt, timian og have timian også have en ormedrivende effekt.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 10:25
Yderst brugbare svar begge to (y) tak for dem :-)

Han får hvidløg nu, men jeg vil så supplere med lidt af de andre ting tror jeg.. Peberrod?? Gad vide om man kan få krikdyret til at spise dem ;-D De vokser vildt lige ved siden af folden, så der er sådan set bare at grave dem op og vaske dem....

Ane

0
0
Svar på denne tråd

Caballo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 10:22
Stødte på noget fra Caballo der hedder NOR-Wormer.
Søgte lidt på nettet og fandt følgende.

Nor-wormer. Naturligt middel der medvirker til at forhindre parasitters æg i at udvikle sig fra æg til larver. Desuden positiv effekt på generende lugte i staldmiljøet. Gives i dosis 20g dagligt i 7 dage, herefter 3 ugers pause, hvorefter behandlingen gentages. Behandlingen anbefales foretaget 3 gange årligt.
Pris 125 kr for 1 kg.
Ved ikke om det var noget
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

re: yankee
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 10:30
Tak for linket (y) Jeg vil lige vende det med dyrlægen.. hun kommer på onsdag og skal tjekke min hoppe.. jeg benytter så også lige muligheden for at få lavet en gødningsprøve og snakke med hende om en ormestrategi til Rivaldo..

Men hvis der er nogen derude som har erfaringer med nor-wormer så skriv endelig :-)

v.h. Ane

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider