Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder nu efter græs
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 22:24

Jeg har længe brugt Suregrow fra Brogården og gør det gerne igen :)

Men vil gerne høre jeres erfaringer.

Stalden består nu kun af to voksne hopper som kun bliver brugt et par gange om ugen i skoven.

Tidligere har vi både haft et føl, plag, pony og de to voksne heste, derfor var Suregrow super til dem alle.

Kigger nu efter noget der måske er lidt billigere at fodre med, men stadig et rigtig godt produkt ,Har selv set Easy mix fra Brogården.

Jeg ønsker mig et godt foderprodukt med lavt stivelsesindhold og gerne et produkt uden havre.

Produktet skal selvfølgelig være rig på både vitaminer og mineraler så der ikke skal gives et masse tilskud ved siden af.

2 stk. Haybar eller lign. høkrybbe købes

0
0
Svar på denne tråd

Hvilke heste?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 22:32

To voksne hopper er jo et vidt begreb? Hvilken type hest er der tale om? Der er jo stor forskel på, om det skal være foder til en nøjsom hest som kan leve på en sten eller om det skal være foder til en hest, som er svær at holde huld på...

To nøjsomme hopper ville formegentlig kunne leve fint på godt stråfoder (hø og/eller wrap) samt et rent vitamintilskud såsom f.eks. Salvimin Grøn. Evt. suppleret op med lucerne eller roepiller. Dette er en billig løsning, som en nøjsom hest fint kan leve godt på. Men en hest, som er svær at holde huld på, vil nok kræve noget mere.

Giv gerne lidt flere oplysninger :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Foder nu efter græs
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 07:34

De er i den nøjsomme ende :)

Ja det kunne selvfølgelig også være en mulighed :)

2 stk. Haybar eller lign. høkrybbe købes

0
0
Svar på denne tråd

TM islændermüsli
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 12:09

Hvis du gerne vil give en smule müsli, så kan jeg varmt anbefale Tjørnehøj Mølles Islænder/ponymüsli. Den er velsmagende (synes min araberhoppe), med lavt stivelsesindhold og næsten ingen korn, samt et højt indhold af vitaminer, så man ikke behøver give vitamintilskud ved siden af, også selvom man kun giver små fodermængder. Nå ja, og så er den i den billige ende for en fuldfodermüsli, ca 115,- for 20 kg i Land og Fritid.

Min hoppe får den sammen med hø og halm ad libitum, jeg tilsætter så vitaminer og olie efter behov.

Müslien er jo udviklet til de nøjsomme racer, men som sagt så fungerer den også rigtig fint til min araber, da hun heller ikke kan tåle for meget korn eller stivelse, det går lidt i hovedet på hende.

Mvh Maria

Tålmodighed er en dyd - specielt med en OX

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider