Min 15 årige vallak har også tabt sig henover sommeren. Han havde så orm. Er din tjekket for det?
Min går på græs fra 8-16 hver dag og får nu wrap med på folden om morgenen, der er dog stadig græs på folden. Derudover får han:
100 gram roepiller (tørvægt)
500 gram Regulator Complete
1 kg. O'grass fra Dangrønt
30 ml. EquiOil Omega 3-6-9
Ca. 1,5 dL. Rapsolie (bare det billigste fra Netto)
Og så får han mellem 10 og 15 kg. wrap og hø alt efter hvor stor ædelysten er 
Så hvis jeg skulle ændre din foderplan, ville jeg smide havren væk, og fodre med roepiller og olie i stedet sammen med müslien, og så give hø ad libitum.
2 kg. havre er relativt meget for en hestemave at skal omsætte, især når den får det af 1 kg. to gange om dagen. Så du kan godt risikere at den bruger sin overskudsenergi på at omsætte havren, i stedet for at tage på.
Men få taget en gødningsprøve, så du ved om det er orm eller ej
Du er nødt til at fjerne årsagen før du kan helbrede 