Isabella fik lavet knogle scintigrafi i april måned...
hun blev sendt på højgård (hvor hun var sidste år, med forbens halthed, en anden dyrlæge ikke kunne diagnosticere)..
i år sendte hendes fysioterapeut hende der ned, hun havde mystisk halthed... Den ene dag det ene ben og den næste dag et andet...
Dyrlægen fandt ikke andet end lidt fremførings halthed på højre bagben... Og var enig med fysioterapeuten i at han troede den var helt gal i lænde området, pga SLEM smerte reaktion der ved berøring...
Jeg fik valget imellem almindelig og billig scanning, eller DYR scintigrafi (7500 for overlinie og bagben... koster 8500 for hele kroppen)
Jeg er SÅ glad for at jeg valgte scintigrafi af overlinien...
for det første, fik vi på det rene at lænden intet fejlede... ej heller benet... det ENESTE der var at finde på scintigrafien var et brækket ribben (som så indirekte har været skyld i halthederne, da hun havde været redet med det brækkede ribben i 5 måneder, og derfor havde aflastet pga smerter..)
Men en super positiv BONUS jeg personligt fik ved at få lavet scintigrafien er, at den kissing spines jeg fik afvide sidste år (på røngten) at hun havde, den eksistere ikke... kissing spines, hvis det genere, vil dette kunne ses på scintigrafien.. og der var ingen reaktion...
så jeg kan varmt anbefale scintigrafi ved uforklarlige haltheder osv