Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Horselux Fiberpellets som følfoder??
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 14:23

Hej.

Jeg får min dejlige lille varmblodsfølle hjem om en bette måned, og i den anledning kommer det sædvanelige spørgsmål. Hvad skal han have at spise??

Til vores andre heste bruger vi bla. Fiberpellets fra Horselux(www.vja.dk/documents/ horselux%20fiber%20pellets%20ny.pdf), og jeg tænkte på om de kunne egne sig som følfoder (med vitaminblanding og evt. en lille smule olie og selvf. alt det hø han kan spise!) På den måde slipper han for stivelse.

Hvad mener i om det? Og hvilken vitaminblanding vil i anbefale? Jeg er nemlig ikke så meget inde i, hvordan vitaminsammensætningen skal være til føl i forhold til voksne heste.

Knus fra Marie =)

Din hest - Dit ansvar!

0
0
Svar på denne tråd

Tjoo -
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 14:58

- det kan du egentligt godt, men du skal så sikre dig at du giver ham en blanding der er specielt lavet til heste i vækst, da han ellers ikke vil blive dækket ordentligt ind.

For at sikre dig ville je gvære nødt til at lave en foderplan over det først, det gør jeg gerne, men så må du fortælle mig hvilken vitamin og mineral blanding du ønsker at anvende.

Min anbefaling i den retning vil gå på Cavalor Breeding, som er et unikt sammensat produkt til heste i vækst.

Helene W

Forhandler af Cavalor, Marstall, TRM og HorseLux på Sydfyn.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 15:01

Nu bruger jeg selv horselux, og har bla. testet det i mit foderprogram (ginialt foder) og mit føl kan leve på horselux easy, samt fiberpillerne hvis han skal have lidt til sidebenene!

Ved min udregning, og mit føl ER han dækket ind ved easyen, trods han er i vækst, mm! Easyen er også MEGET koncenteret i forhold til så mange andre produkter!!

Så ja, jeg vill give din plag horselux easy, og FP !

Pony Udlånes

Børnepony / selvskabspony se link:

hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=458572

Hø Sælges

minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 15:07

Hejsa...

Jeg får også føl hjem om en lille måned..

Han skal fodres med horselux fiber piller, lucerne light, Pavo podo supply (som er vitamin/mineral piller specielt til føl), tørgær, olie, hø/frøgræs og der er rigeligt med græs på folden og han kommer i løsdrift :)

Så jeg tror også du kan bruge dette til dit føl :)

Jeg har valgt ikke at fodre med fuldfoder, da jeg syntes de skal have for store mængder.. Denne måde er ikke billigere end at fodre med fuldfoder.. men så kan man selvfølgelig vælge en billigere vitamin/mineral blanding :)

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

og Pintoen
Indian Lucas

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder jo super!
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 15:38

laiseee: Som müsli fodre vi med hestekraft ekstra fra dangro (www.dangro.dk/indlaegssedler/ HESTEKRAFT_EXTRA.pdf) vil det kunne bruges istedet for easy? Ellers køber jeg bare easy'en. :o) hvilke mængder skal sådan et følle ca have??

Knus fra Marie =)

Din hest - Dit ansvar!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 16:18

Jeg fodrer jo mine 2 hingsteføl fra i år på Horselux Easy og Fiber Pellets, plus de får 1 dl ølgær om dagen ligesom ridehesten..

Bøffen der er Solid Paint får 500 gram Easy om dagen, 150-200 gram Fiber Pellets, han får ud fra forventet voksenvægt..

Biggen der er Palomino, bliver en stor robust hest på 175+, han får 650 gram Easy om dagen og 200 gram Fiber Pellets, dette er også udfra forventet voksenvægt..

De har fri adgang til supert hø og græs på folden, da de går i løsdrift med ridehesten

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 21:25

Mit hingsteføl kommer også til at få easy og fiber piller fra horselux, trods jeg har 25 min kørsel til nærmeste forhandler. men jeg vil ikke fodre min hest med korn og stivelse.

Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

2 flatcoatede retriever hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 13:13

jeg havde også planer om at mine skulle have easy her til vinter men sikke en omgang brok jeg fik fra dem begge 2 de plejede at få hippolyt natur müsli.. den bette smed foderet ud af krybben og hoppen spiste kun hendes hø :( så nu er de tilbage på naturmüslien... men er glade for fiberpillerne så de har jeg beholdt

det er ikke nemt

men eller synes jeg easyen er et super produkt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider