Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ja jeg har mine glæder (fodbad)
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 13:39

Ja kære hestekyndige folk, min signatur kommer da virkelig til udtrykke for godt nok står Step med en hovbyld som vi frygtede var en skade af meget grel karakter, så på den måde er jeg jo SUUUUPER lykkelig.

Men, er der en eller anden der gider forklare Stepper at ingen hest til dato er død af den mængde vand der kan ligge i en vaskebajle og da slet ikke når ovennævnte bajle skal på foden!!!

Dyret vil ganske enkelt ikke stå med poten i vand, og ve den der spilder så meget som en dråbe på staldgangen, for så kan han ihvertfald ikke stå i nærheden af den.

Så som i kan læse er han jo knap så samarbejdsvillig omkring det sæbevand han skal bades i dagligt, så lige pt foregår det således at jeg folder et håndklæde som jeg dypper i det varme sæbevand og ligger på gulvet BAG hans hov, også sætter jeg hans ben hen på håndklædet og forsøger at få ham til at stå stille på det

En i stalden igår nævnte nogle frø man kunne lave et grød omslag med som skulle trække betændelsen ud??

Er der nogen herinde der har erfaringer med sådan noget?? eller har andre fif til heste med udpræget vandskræk??

Min flinke flinke dreng, der normalt er så nem

mvh

Katja

Misund ingen hans umiddelbare lykke- Du kender ej hans indre sorg!!

0
0
Svar på denne tråd

stakkels hyp
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:26

nå men min løsning har været at købe en sort firkantet blød plastic opvaskebalje i IKEA - den er perfekt synes min :) - hun er glad for at den er nem at få benet ned i og ikke mindst op ad :) - jeg fylder kun i så hoven knapt er dækket :)

Ellers så kan man få nogle hov vand sokker som er super - men den havde hun det med at prøve at ryste af fra tid til anden.......

alternativt er at stille hoven på nogle skumsvampe der er fugtet med sæbespånevand :) - eller et klæde der pakkes om hoven.

Men ja man kan koge hirsegrød (hele hirse) og bruge det i stedet - ved dog ikke om det bliver lettere....

Men som sagt den lave bløde firkantede plastbalje virker for os og vi har prøvet maaaaaaaange ting :) :) :)

Lækker Spalding dressur sadel sælges

Stroppy mare bøtte sælges send PB

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Svensen
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:43

Jeg forsøgte netop med en opvaske balje fordi jeg tænkte han nemt kunne komme op og ned i den, men den får en flyvetur så snart foden lander i vandet også selvom der er minimalt i

Det har egentlig fungeret fint med håndklædet, men da det er en noget genstridig byld der åbner og lukker sig lidt som vinden blæser, så tænkte jeg at hvis jeg kunne få ham sådan rigtig i blød ville det måske gøre underværker

Synes hun sagde igår at det var noget grød han skulle stå med natten over i en sok/futsko. Kan man det med hirsegrød??

tak for dit svar

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender èn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:50

der har god erfaring med hørfrø grødomslag

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Hørfrø
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 15:03

Det er Hørfrø man kan bruge til at trække hovbylder ud.

Du giver Hørfrøene et opkog og køler dem så meget af så hesten ikke bliver forbrændt, men de må gerne stadig være varme. Så fylder du dem i en plasticpose som er så stor at den kan kommes omkring hoven. Dernæst pakker du det hele ind med en bandage og evt. gafatape for at få det til at holde. Lad hesten stå med det natten over.

MEGET VIGTIGT. Stå i boksen på noget strøelse når du tager omslaget af næste dag. Den grød der sidder på hoven er skøjtende glat, så hesten står på hovedet hvis du fjerne omslaget ude på et glat gulv.

Hvis det er en meget genstridig hovbyld, er det muligt proceduren skal gentages et par dage/nætter.

Venlig hilsen

Mette Ahm

0
0
Svar på denne tråd

Mette....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 15:15

Super, det var lige det jeg søgte

Og tak for info vedr. aftagning af grødomslag, for du kan være helt sikker på at Stepper ville være en af dem der stod på hovedet

Pssst. kan man købe de frø i brugsen??

mvh

katja

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 15:16

Ja - jeg køber i nærmeste supermarked.

Held og lykke.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

ikke hvilken somhelst balje
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 16:02

det skal jo netop ikke "bare" være en opvaskebalje :) den omtalte er af blød plast og så er den ikke glat :)

Som sagt så hart min ændret "holdning" til fodbad efter at vi har fundet IKEAs "den bedste"

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svensen..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 08:24

Altså mener du sådan en lidt skridsikker en?? det kunne være en mulighed, for du har ret en alm vaskebalje er rigtig glat mod staldgulvet især når man så ikke står helt stille

Han fik grødomslag i poten igår, så nu er jeg spændt på hvordan det ser ud idag

Han så simpelthen så sjov ud da han havde fået det lagt i og pakket ind, vi gjorde det i boksen, så vi var sikre på at han ikke kunne glide rundt i den. Men hans udtryk da han satte foden ned var bare AAAAAdddrrrrr som om han havde trådt i en @!#$

mange tak for alle jeres svar

Mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

nemlig det er det
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 09:25

Ja den virker nemlig skridsikker - står stille på staldgulvet og det virker til at min hyp føler at den "står fast" når den stiller foden i baljen.

Spændende at høre om hvordan det er gået med grødomslaget i nat :)

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ellers så
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 22:21

istedet for grød, så nogle plastisk poser, hvori du lægger en stor svamp, godt vædet med sæbevand. Så trykker du svamp op på hoven mens benet er løftet, taper posen fast om koden og så sætter du benet ned. det er næsten så effektivt som at være i æbevand.

Og så træn i en TOM balje, så du er klar til næste gang ;)

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hej Janne.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 10:33

He he tro mig det med den tomme bajle er forsøgt, tror faktisk det er lige så meget lyden af baljen mod staldgulvet, som det er vandet, også det faktum som Svensen skriver at den er mega glat også

Så jeg tror jeg prøver at investere i sådan en gummi balje istedet også træner med den

Grøden ved jeg ikke hvordan virkede, jeg synes ikke jeg kunne se nogen forskel, men måske er bylden væk, ihvertfald fik jeg en smed til at tjekke ham igår, og han sagde der ikke var mere byld tilbage

Min verdensklasses hotline dyredoktor, synes dog jeg skal vente med at lægge sko på til der ingen puls er mere, også foreslog han at åbne sålen op således at den ikke lå og kunne trykke der hvor bylden har siddet. Som han siger det er jo prinsen på ærten det her (tror snart jeg opretter en gruppe på facebook, der stemmer for at Emil skal komme hjem til DK NU NU NU)

Så nu ser vi det an, Stepper er forment adgang til de store folde, og må nøjes med en sygefold alene lidt endnu.

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider