Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jer med løsdrift ... råd søges
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 22:08

Jeg kan se, at der en del tråde omkring fodring her til vinter, men jeg har brug for input til hvad jeg kan gøre, da jeg står i en ny situation jeg ikke lige kan få det til át passe ind i de andre gode råd.

Sagen er, at hesten er kommet til at stå i løsdrift, jeg er lidt usikker på, om der skal ændres i foderplanen da forholdene har ændret sig fra stedet vi kommer fra :)

Hesten er en 7 årig fuldblod på 500 kg. den bruges til skovture 5 - 6 gange om ugen - hvor den laver en del. Den har i de år jeg har haft den på stald, været rigtig svær at holde huld på. Jeg plejer at give den 400 gr. naturmüsli samt lucerne 2x om dagen samt ca. 10 kg hø samt masch 2-3 gange om ugen istedet for det ene måltid m- müsli. Den gik på fold 10 timer på folde med græs året rundt.

Jeg kommer i tvivl om hvad jeg gør nu da vi går vores første vinter i møde i løsdriften, om ovenstående er nok eller om der er en anden og smartere måde at fodre på (og gerne billigt) Hvad gør jeg for, at hun kan få noget "at stå imod med"? Det nye sted får de wrap ad libitum og græsset er sparsomt..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

kh

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 01:20

...ad libitum er jo nr 1 Det ville jeg også gøre hvis jeg havde løsdrift.

Ellers ville jeg prøve samme foderplan og se om hun kan holde huld! Det burde hun hvis der er fri wrap.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 06:29

Jeg har blandt andet selv en slank 12 årig fuldblodsvallak i løsdrift, han har fri adgang til hø, wrap når det bliver frost.. Og han holder huld på Horselux Easy og Horselux Fiber Pellets oveni grovfoderet

Og så får han dækken på om vinteren, da han ikke sætter særlig meget pels selv og ville skulle bruge al for meget energi på at holde varmen, og næring i græsset er der ikke til vinter...

Som Christina skriver, med wrap ad libitum, burde din kunne holde huld, men se tiden an, begynder den at tabe sig, skal der tilsættes noget i krybben

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 20:08

Tusind tak for jeres input :)

Wrap er heldigvis noget hun kan få lige så meget hun kan spise da ejerne af stedet heldigvis er lige så store tilhængere af vigtigheden af grovfoderet som jeg.

Det lyder som om at der ikke skal skrues så meget endda, jeg prøver at se, som Christina skriver

Jeg har hørt om Horselux Easy og Horselux Fiber Pellets, det var måske værd at prøve hvis det går helt galt med det andet foder (sct. Hippolyt)Dækken er ikke en option, jeg er ikke så vild med at ligge dækken på hende og hun sætter fint med pels

Endnu en gang tak for input

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider