Hej alle
Jeg søger nogle erfaringer og råd.
Jeg har netop købt en super skøn dame på 3 år. Hun har gået i løsdrift hele sit liv og ALDRIG været i hænder.
Hun har været her nu 2 uger - jeg havde en super vognmand til at hente hende, så det gik stille og roligt helt uden stress:0)
Det er en meget nysgerrig hest, og hun er nu helt tryg ved at spise ad hånden. Den sidte uge, har hun også været nogle timer på jordfold lige udenfor stalden hver dag med en af de andre - hun er faldet godt til:0)
Dog farer hun fuldstændig sammen, hvis jeg forsigtigt prøver at røre hende. Jeg vil rigtig gerne have grime på hende, især for hun kan komme på engen med de andre.
Jeg har heldigvis aldrig haft brug for det før til andre heste, men er kommet til at tænke på, om det kunne være en god mulighed med noget beroligende for at komme det næste skridt. Iflg. de nye regler, skal hun chippes inden nytår, og på et tidspunkt er det også nødvendigt med smed, og vil gerne undgå det bliver dårlige oplevelser, og derfor træne med hende. Derudover skal vi bare tage det i hendes tempo - ingen hast med tilridning mv.
Jeg har bl.a. læst om flg.
Baldrian
Blue horse relax-amino
Hippolyts antistress
Askhim
Think Calm
Som I nok kan tænke, er det ikke vigtigt med doppingliste, da vi ikke skal i byen lige foreløbig, men hvad virker? Er noget ulovligt? Dosis?
Andet?
Håber I kan hjælpe.
VH
Heidi