Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Noget beroligede
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 19:38

Hej alle

Jeg søger nogle erfaringer og råd.

Jeg har netop købt en super skøn dame på 3 år. Hun har gået i løsdrift hele sit liv og ALDRIG været i hænder.

Hun har været her nu 2 uger - jeg havde en super vognmand til at hente hende, så det gik stille og roligt helt uden stress:0)

Det er en meget nysgerrig hest, og hun er nu helt tryg ved at spise ad hånden. Den sidte uge, har hun også været nogle timer på jordfold lige udenfor stalden hver dag med en af de andre - hun er faldet godt til:0)

Dog farer hun fuldstændig sammen, hvis jeg forsigtigt prøver at røre hende. Jeg vil rigtig gerne have grime på hende, især for hun kan komme på engen med de andre.

Jeg har heldigvis aldrig haft brug for det før til andre heste, men er kommet til at tænke på, om det kunne være en god mulighed med noget beroligende for at komme det næste skridt. Iflg. de nye regler, skal hun chippes inden nytår, og på et tidspunkt er det også nødvendigt med smed, og vil gerne undgå det bliver dårlige oplevelser, og derfor træne med hende. Derudover skal vi bare tage det i hendes tempo - ingen hast med tilridning mv.

Jeg har bl.a. læst om flg.

Baldrian

Blue horse relax-amino

Hippolyts antistress

Askhim

Think Calm

Som I nok kan tænke, er det ikke vigtigt med doppingliste, da vi ikke skal i byen lige foreløbig, men hvad virker? Er noget ulovligt? Dosis?

Andet?

Håber I kan hjælpe.

VH
Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 19:52

.. prøve at købe en flaske Dr. Bachs Nødhjælpsdråber hos Matas.

Kom 10-20 dråber i hendes foder og se, hvordan hun reagerer på det.

Bach's dråber er gode og fuldstændig harmløse.

Tillykke med din nye hest.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

There is a crack in everything

that's how the light gets in

0
0
Svar på denne tråd

Dr. Bachs
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 20:05

Hej Esma

Tak for dit svar:0)

Jeg har ikke hørt om det før, og kan ikke finde det på Matas hjemmeside, men vil prøve at gå forbi i løbet af ugen.

0
0
Svar på denne tråd

Healing
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 20:22

Jeg vil nok prøve med noget healing. Kender dog ikke nogen healer i nærheden af Aalborg. Men jeg har i hvert fald gode erfaringer med det, når det gælder om, at få hesten til at slappe af.

Til gengæld synes jeg ikke, at de der blomsterdråber har nogen effekt på heste. De andre produkter kender jeg desværre ikke noget til.

Mht. til at få grimen på, så prøv om ikke du forsigtigt kan komme til at lægge en hånd på nakken og holde den der et stykke tid. Det har også en beroligende effekt på hesten.

Jeg bruger det selv, når jeg er ude og massere heste for at få dem til at slappe af. Det virker stort set hver gang :-)

En anden mulighed er at massere hende i kronranden. Det har ligeledes en beroligende effekt på mange heste, fordi der sidder mange nervebaner der. Så det kunne også være en god start.

Held og lykke med hende! :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 07:33

Helt ærligt så ville jeg i første omgang droppe alt om beroligende midler og i stedet give heste tid. Ikke andet en tid og dit nærvær. Det siger jo næsten sig selv at en komplet rå hest er nervøs og tilbageholden overfor alt det nye den nu er omgivet af.

Tag en stol og sæt dig på folden hos hende. Tag godbidder med og så lad hende komme til dig. Det kan tage tid men hun skal såmænd nok komme. Væn hende herefter stille og roligt til din berøring. Det vil tage tid men set med mine øjne så er det den bedste løsning. Du ser din hest som den er uden at den er bedøvet.

God arbejdslyst

Selvom et minde ikke vejer noget....Kan det være noget af det tungeste at bære på......

R.i.p Sally 8. Oktober 2008

R.i.p.Silja 23. Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009

R.i.p.Hope 26. April 2010

0
0
Svar på denne tråd

tid, tid, tid
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 11:58

Jeg er også til at give din hest tid, men selvfølgelig skal du også føle at du kommer igennem til hende.

Jeg vil også anbefale dr. bachs sos dråber, jeg er sikker på at matas har dem. start med 10 dråber om dagen i ca 1 uge, så skulle du gerne kunne se resultater.

jette

2 helt nye hestebokse ledige for indflytning

Ponyboks ledig pr. 1 sep.

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tryptophan
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 13:18

Blue hors er rig på Tryptophan, som virker godt. Dog vær obs på, det ikke må bruges for længe, da det kan påvirke hjernen, og ex. mindske appetitten.

Healing kan også hjælpe ja, men så ville jeg sige, det skulle ske ret ofte, for at have virkning på sigt , er selv healer, og gjorde det en overgang hver dag på min noget nervøse hest, for at det havde en god virkning.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd

ørespidserne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 16:30

Kan du komme til hendes øre, er en let massering af ørespidserne enormt beroligende.

Held og lykke med hende

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider