Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kwikbeet = hvor meget vand? Haster.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 11:03

Jeg står og skal starte min shetter op på foder i dag, da de nu er kommet ind om natten, og har også fået lavet en god prof. foderplan, MEN jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med blandingsforhold ved roepiller (Kwikbeet). Sidder herhjemme og skal til at printe foderplanen ud så jeg kan have den ude i stalden, MEN jeg kan bare ikke finde ud af hvor meget vand der skal i 50g kwikbeet. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, heller ikke ved producenten, og sækken står jo ude i stalden så den kan jeg heller ikke kigge på.

SÅ håber der er en eller anden klog og hurtig person bag skærmen der kan hjælpe

Ved forresten godt at man normalt siger 1:4-5, men når kwikbeeten er i g, ved jeg ikke hvordan jeg finder ud af hvor mange "gram" vand der skal i, da vand jo har en anderledes massefylde end foder?? Eller er det bare mig der er komplet mat-idiot?!

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 11:10

Hvis du f.eks. tager 1 kop kwikbeet så skal du tage samme kop og hælde 4-5 kopper vand over kwikbeet.

Eller tager du en spand kwikbeet, så skal der 4-5 spande vand over kwikbeet.

Håber det hjalp lidt

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

! R.I.P Dear Tana C *Miss You* !

Ledige bokse i Viby J. (Århus) -

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 11:14

hæ hæ ja det giver mening havde egentlig også forstået at det var sådan man skulle gøre, men det var mere hvis der var nogen der vidste hvor mange ml vand der skulle til de 50g kwikbeet Men mange tak for dit hurtige svar. Jeg må bare prøve mig frem derude ved sådan en "kopmetode" ellers bruger jeg vel bare et målebæger

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd

123456790+
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 11:24

Hvis du tager en kop og vejer 50 gr. kwikbeet i det. så kigger du hvor meget det fylder i koppen og hælder samme mængde vand i 4-5 gange oveni kwikbeet

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

! R.I.P Dear Tana C *Miss You* !

Ledige bokse i Viby J. (Århus) -

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider