Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

irreteret i munden
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 17:58

Hej alle kloge mennesker

jeg har noget af et problem som der måske er nogle der har en løsning på eller har prøvet noget lignenede

sagen er den af min hest er begyndt af være meget irreteret i munden under ridning han skummer mere en han plejer og vil meget gerne klø sin mund han virker stresset og går ikke stabilt i holdning som han ellers plejer har haft sadelmager ude der var ikke noget han blev vacineret for 14 dage siden og blev kigget efter i munden men dyrelægen mente ikke at det var tid til at få dem ordnet da der ikke var noget synderligt( han er udd heste tandlæge )og nu står jeg så her med en hest der bare ikke fungere tænker om det måske kan være hans hø der er noget i som han ikke kan tåle,eller bidet der har været i berøring med noget der smager grimt (det bliver rengjort hver dag efter træning) nå men hvis der er nogle der har prøvet noget lignende må i meget gerne skrive det.

ps ringer til doktor dyr mandag,da det må have en ende nu

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

Virker....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 01:06

...han kun irreteret når du rider? Ikke i stalden?

Hvad hvis du prøver at pille ham i munden?

Prøv evt at ride ham i en grime/bidløs (evt i longe hvis du ikke har redet uden bid før) og se om han stadig reagerer sådan.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

0
0
Svar på denne tråd

hej christina
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 11:25

hej christina

han spiser som han plejer men er sur på staldgang bider i kæderne og stresser og stresser også under ridning jeg havde tænkt at jeg prøver at ride ham på et andet bid i dag for at se om han så er mere rolig men er nok nået frem til at det må være tænderne eller høet der er noget i det er ikke det bedste hø jeg har set så hvis det viser sig at være det må jeg jo selv købe noget hjem der er ikke noget i longen som foregår i kapsun så udelukkelses metoden må være andet bid,ordnet tænder prøve med andet hø og håbe at min massør snart er rask igen,og så lige få hende ud :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville også..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 16:19

.. ringe til dyrlægen og be' om først og fremmest at få hestens tænder undersøgt.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

hej esma
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 19:20

hej esma han blev vacineret for 14 dage siden og fik i samme forbindelse tjekket tænder dyrelægen som er udd heste tandlæge mente ikke det var tid for raspning da der ikke var ret meget at komme efter men får fat på ham mandag og så må han tage den smule der var skal også ringe til min massør og høre om hun er ved at være klar til at tage ham som jeg skrev tidligere i dag ville jeg prøve et andet bid i dag men kan oplyse at det var det samme så nu står den på jord arb og longe i kapsun til problemet er løst han skal i hvert fald ikke gå og være plaget af noget :)

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

Godt at du..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 19:24

.. giver din hest ridefri, indtil du ved, hvad der generer ham.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

There is a crack in everything

that's how the light gets in

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 21:56

Jeg ville overveje at få hesten tjekket ved en kiropraktor. Skævheder, låsninger og spændinger, særligt omkring nakke og hals, viser sig rigtig ofte på en måde som godt kan ligne "mundproblemer" en hel del. Er der et eller andet med nakke, hals og nogle gange også ryg vil hesten tit reagere som du beskriver når man forsøger at samle den under ridning.

Det ville også forklare hvorfor den var utrivelig i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

hej tusindfryd
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 23:22

tak for din tanke

jeg havde bestildt gitte til at komme i forige uge (my sir hestemassage) hun er udd til også at måtte sætte ting på plads :) men hun har været så uheldig at forstuve hånden og da jeg har brugt hende de sidste par år og hun kender hesten og jeg ved hvad jeg får for mine penge venter jeg gerne til hun er klar.

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 08:03

Hej alle der kunne have interresse.

mandag d27/9 fik min pruller så ordnet tænder,ikke at der var noget synderligt af komme efter men det blev gjort tirsdag morgen bid på og op af side ingen ændring øv tirsdag eftermiddag kom gitte så ud (my sir heste massage) og hun er nok løsningen på mit problem hun fandt så låsninger i 2 3 5 hals hvirvl en lille låsning i ryggrn en smule skævt brystben en lille skævhed i krydset og en meget låst ganache i højre side det skal lige siges af den dyrelæge der ordnet tænder dagen før er kiop og han kunne ikke umedbart se at der skulle være noget galt fysisk, nå men han fik så også akupuntur plastre på i lange baner så skal ud og skridte en lang tur her til formidag :) og skal da også lige sige at han straks efter virkede mere glad hvad jo er forståligt nok.

der hele menes af skylkdes lidt for voldsom leg på folden :)

ja man er jo ejer af en vallak.

men at der findes rednings folk som gitte er jo bare så dejligt.

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

Kiroprator Gitte
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 10:57

Kan jeg få din til at sende mig hendes hjemmeside tlf. eller andet?

Helle

0
0
Svar på denne tråd

gitte massage
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 12:21

Hej Helle web add www.mysir.dk

mail mysir@mail.dk

tlf 25334284

håber du kan bruge det :)

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

anbefaler
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 22:13

jeg anbefaler helt klart fysioterapeut Lene Jacobsen - Back-in-balance.dk

hun er virkelig dygtig og uddannet på alle leder og kanter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider