Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

første nat i træpiller
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 05:47

Så er den først nat hvor jeg bruger træpiller som strøelse overstået. Føj et griseri Hestene er smurt ind i deres l..t fra trop til tå. Og det hele er rodet rundt i boksene.

Jeg håber godt nok at det bliver bedere. Jeg er helt flov ved at lukke dem ud til offentlig skue.

Hvordan ser jeres heste ud ??? Er det kun mig som pludselig har heste som smørrer sig ind på den måde ???

Selvom et minde ikke vejer noget....Kan det være noget af det tungeste at bære på......

R.i.p Sally 8. Oktober 2008

R.i.p.Silja 23. Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009

R.i.p.Hope 26. April 2010

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 06:22

Det har jeg endnu ikke oplevet, snarere tværtimod.. Hvordan stod de før?? Dog tror jeg at nogle heste syntes det er noget underligt noget i starten, og måske derfor ikke helt har et system i hvor de skal gøre deres toilette :)

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen og Bøffen i løsdrift og Big til September :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 06:40

Jamen tidligere har de altid stået i halm, afbrudt af nogle små forsøg med anden strøelse. men aldrig har jeg oplevet dem SÅ ulækre som denne morgen.

Men måske er det blot tilvænning der skal til. Da de kom ind i aftes skrabede de alle godt og grundigt rundt i pillerne. Så jeg håber godt nok at det bliver bedere

Selvom et minde ikke vejer noget....Kan det være noget af det tungeste at bære på......

0
0
Svar på denne tråd

den første staldpleje
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 08:17

Ja jeg syntes det var meget besværligt. Jeg brugte en rive til at få samlet deres afføring med og herefter ekspederet ud på staldgangen. Og selvom jeg gjorde mig umage så syntes jeg ikke at boksene ser indbydende ud. Der ligger fortsat aff. rester rundt om kring i hele boksen og jeg syntes det er noget besværligt at få det hele samlet sammen.

Nå men forhåbentlit er det bare lidt begynder vanskeligheder......

0
0
Svar på denne tråd

træpillefest
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 08:34

De har da holdt fest med de træpiller

Jeg har 4 heste på træpiller, de 3 af dem er meget renlige, det tager ingen tid at lige snuppe deres klatter. Så har jeg et kæmpe bokssvin, det var han også på halm. Nogle dage er der rimeligt "pænt" i hans boks, andre dage har han fordelt alt @!#$ i småstykker overalt...Derfor har han heller ikke så tyk en bund, da jeg synes den er nemmere at holde ren med mindre træpiller, og så fylde efter lidt oftere.

Det hjælper dog en del, hvis jeg sørger for at lukke bokssvinet ud først, så vader han ikke rundt så meget om morgenen.

Jeg synes ikke at de er mere beskidte af at sove i træpiller, tværtimod.

Held og lykke med projektet.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 09:47

Har selv brugt træpiller. Men bruger nu halmpiller, det pakker sig ikke lige så tungt, så det er nemmere at bundmuge i.

Har aldrig haft problemer med at de har grisset sig til. Tvært imod, boksene er længere rene til mit bokssvin.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 15:54

Tja, det er svært at sige, hvad der er gået galt hos dig.

Her er overhovedet ingen problemer med træpiller. Mine heste er på ingen måder smurt ind i møg eller tis. De er faktisk blevet mere renlige efter de kom på træpiller. De holder deres møg i den ene ende af boksen.

Det tager mig ca. 5 min at muge samt rive toppen jævn igen pr. boks. Boksene er altid dejlig tørre og rene her i stalden.

Så en masse herfra

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

tørre træpiller
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 16:01

når jeg starter en ny boks op vander jeg træpillerne lidt, bare så de ikke ligger og triller rundt - jeg har brugt træpiller i mange år og har aldrig haft problemer kun glade heste og ejerer

jette

2 helt nye hestebokse ledige for indflytning

Ponyboks ledig pr. 1 sep.

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

gør som jette
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 23:06

men vander mine meget.

Hvis du har lukket hestene ind i boksene til piller der bare ligger og triller rundt, har de nok haft en lidt svær nat og har kartet meget rundt og gledet osv. Så er der ikke noget at sige til at det hele har set noget rodet ud om morgenen.

Jeg vander pillerne meget godt igennem. Så træder hestene bunden til en flad, jævn, blød flade. Det betyder ikke at der er fugtigt, eller at pillerne suger mindre.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

træpiller...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 23:23

Jeg har 2 heste på træpiller, som fungerer meget forskelligt.

Den ene holder sin boks helt ren, lægger klatter det samme sted og tramper aldrig i dem efterfølgende - det tager ingen tid at muge hos ham og han er altid ren og fin om morgenen.

MEN den anden er et stort bokssvin og jeg bruger noget mere tid på at muge hans boks.

Han skraber bunden op og ofte ligger halvdelen af bunden i det ene hjørne, han klatter overalt, tramper i det og blander sit hø med bunden...suk!

Det har dog hjulpet efter han har fået en "hø-pose". Hans bund ser ikke særligt indbydende ud, men der er altid tørt hos ham og det prioriterer jeg højt.

Han går på fold 12-15 timer dagligt lige pt, så det er ikke fordi han bliver holdt som gidsel i sin boks at han raserer det hele i løbet af natten.

Jeg håber, at dine heste kommer til at fungere på træpillerne, for det er dejligt at der er lidt mødding og en tør bund.

0
0
Svar på denne tråd

Ved opstart
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 21:37

har jeg brugt træpiller i bunden og lagt spåner over. Så trillede pillerne ikke rundt.

Nu efter 25 dage, begynder jeg at overveje at fylde på med træpiller. Har netop købt en pose.

Hesten stod før på halm og har ikke fundet ud af at bruge et sted endnu, men fornæmmer den begynder at forstå hvad jeg vil.

Har kun den ene på træpiller da jeg ønskede at prøve sådanne en bund.

Jeg er nu blot i tvivl om hvorvidt jeg skal fjerne det våde ?

0
0
Svar på denne tråd

la la la
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 22:33

håber det er iorden jeg lige blander mig lidt.. :)

jeg har nemlig en lille fed shetter og en dejlig hoppe som bare er et mega møg svin i hendes boks de går begge på halm og der bliver muget hver dag i bund og de går på ca 30-40 cm tykt lagt ( vil meget gerne ha de ligger godt varmt og tørt)

jeg har prøvet spåner ( og siger bare det er slet ikke mig)

jeg har overvejet træpiller længe men hvad koster det ca. (har ikke meget opbevaringsplas) kan man lære dem og blive renlige ? hvor mange sække skal bruges på en boks på 6-8 kvm? og tit skal der efter fyldes? hvor mange ca ?

undskyld jeg lige låner din tråd men har læst med længe nu og håber det måske kunne være min løsning :)

håber en vil hjælpe :)

Venlig Hilsen

Bolette

Nedlagt landbrug eller hus m. stald søges til leje

på fyn til familie på 3 m. hund og 2 heste + en hest på vej.

High Carat (S)

du vil altid ha en stor plads i mit hjerte

(L)(F)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-09-2010 06:07

Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke er overbevist om at træpiller bliver fremtiden her hos os. Jeg bruger mindst lige så lang tid på boksene som da de stod i halm Og det var netop tidsperspektivet som tiltalte mig. Alle hestene roder rundt i boksen. Afføring ligger spredt rundt i hele boksen og det tager det meste af en evighed at få det nogenlunde samlet sammen.

Og når jeg holder halm, træpiller, tidsforbrug og økonimi op mod hinanden, tja så er træpiller ikke en suveræn vinder.

Så lige nu har jeg den holdning at til næste vinter kommer de atter på halm, men jeg kan selvfølgelig ændre mening hvis deres adfærd i boksene skulle ændre sig

Men mine heste trives tilsyneladende ikke med træpiller og det må jeg tage til efterretning.

0
0
Svar på denne tråd

bløde op
Forfatter: 
Dato:  24-09-2010 07:59

har i prøvet at bløde dem op inden i satte hestene ind i det ?

det er jo klart at de ikke har en bund, og derved kun en masse rod

men noget andet er, jeg har læst at man kan få sin hest til at være renlig, ved at tage en hoppe (eller hingst)s @!#$ ind i hjørnet. nogle heste vil af natur skide oveni

karisma knudsgaard min zoulmate

0
0
Svar på denne tråd

hårdt underlag
Forfatter: 
Dato:  24-09-2010 08:00

Nu står mine i løsdrift, så har ikke det problem, men jeg har en kraftig teori om, at hestene har brug for et stykke uden strøelse, så de kan søge derover og stå og låse i knæene og sove.

Rigtig mange heste skraber og skraber i bunden, til deres ejeres store frustration, men hvis man lod en 3.del af boxen uden strøelse, er jeg sikke på at de ville holde op med det.

Min teori, men det er da værd at prøve.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider