I 2005 fik jeg en Quarter hoppe op fra Tyskland. Hun var da 17 år gl. med føl nr. 11 ved siden og føl nr 12 i maven. Mager, fejlernæret og kedelig. Købt p.g.a afstamningen og føllet ved siden, som allerede var købt, så han kunne få det rette foder.
Hun er 153 cm og vejer omkring 550 kg (nu)

Føllet fik hvad han havde brug for hos hende.

Hun blev startet op med Spillers oatbalancer og sort havre, samt Spillers conditioning mix. Blev fodret 5 gange daglig.
3 måltider af 1½ liter oatbalancer + 1½ liter sort havre
2 måltider af 2 liter conditioning mix.
Samt hø og wrap. Hun har været på 20 kg dgl.(måske endda mere, for der står en balle wrap på folden)indimellem, for hun malker også fantastisk godt.
Og hun kom sig lige så stille, fik energi og blev glad igen. Man kunne næsten ikke komme i kontkakt med hende da hun kom, benene slæbte efter hende og hun var fyldt med vand i benene. De to billeder her er taget ca. 3 uger efter at hun kom herop.
Her er hun med føl nr 12

Gik tom året efter og blev redet lidt. 19 år gl.

På det tidspunkt er jeg holdt op med at fodre de 2 ekstra måltider og hun er på 3x 1½ liter oatbalancer og 1½ liter sort havre.
20 år gl., dagen før føl nr 13 kom til verden:

Sidste år da hun gik med føl nr. 14. Det var lige inden fravænningen.Hun havde været indlagt, fordi føllet måtte opereres, og hun fik kolik to gange af at holde boksro. Stadig på nogenlunde samme mængde af oatbalancer og sort havre.

Fra foråret i år, 22 år gl. Hun gik tom, desværre, mistede en drægtighed da hun var indlagt med føllet sidste år. Jeg regner dog med ifoling igen til foråret.

Hun har i sommer gået på græs og har fået 2 liter oatbalancer og 2 liter sort havre daglig. og det har hun holdt sig pæn på. Hun får til gengæld også foder hver dag også når de går på græs.
Det blev en helt lille foderhistorie, men jeg er lidt stolt af hende. Håber at hun holder mange år endnu.
Med hensyn til din anden hoppe kan du sagtens fodre den med det samme foder, måske i lidt andre mængder. Min veninde, som har 3 avlshopper bruger samme blanding og hopper og føl ser fantastiske ud og har ingen problemer med at holde huld. Ikke den billigste løsning, men det virker.