Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lik - it underholdnings mineralstene
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 17:46
Har i mon nogen erfaringer med Lik-It slikstenene?

Jeg overvejer stærkt at købe denne model til min hest til vinter:

Men er det overhovedet noget hestene gider ?

0
0
Svar på denne tråd

hurtigt væk..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 18:12
Min hest er lige riglig glad for dem, hun spiser dem på under 5 min. så de 50 kr er hurtigt brugt. Hun får dog tit sådan en sten med til stævner, for så har hun noget at lave i boksen eller traileren. Og til stævner kan de ind imellem hænge hele TI min. inden de er spist ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 19:33
Der er 2 heste i min stald der har den... Ingen af dem vil røre den! :)

:-D Mvh Sisse :-D
Tænd hellere et lys, end at klage over mørket!

0
0
Svar på denne tråd

Min vil ikke spise dem
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 19:50
Jeg var til landsstævne i Kolding og ville være sød ved min pruhhest og købe sådan en lik-it æble slik sten. Men hun kan altså ikke lide den og vil ikke slikke på den. Jeg gav den så til staldens shetlænder trold, som spiste den på godt 2 dage.

Så spørgsmålet er om din hest kan lide dem eller om den måske som min ikke kan????

Med venlig hilsen

JETTE ;-)
0
0
Svar på denne tråd

De fleste heste kan lide dem
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 19:53
..faktisk lidt for godt. ;-D Hvis man ikke passer meget på, er de væk i løbet af et par dage.

Så sådan en holder altså ikke vinteren ud. Skal du købe en sliksten til hesten til vinter, synes jeg istedet du skulle vælge en saltsten. Der er der noget nyttigt i - hvorimod Lik It slikstenene primært består af sukker, farvestoffer og smagsstoffer.

Hilsen Anne & Savannah!
0
0
Svar på denne tråd

dårligt køb?!
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 20:04
min hest var helt vild med dem. så hver aften var han helt blå rundt om munden efter at have slikket på den. men jeg synta egentlig det er spild af penge, medmindre man køber dem sjældent og det fx er til stævner eller lign. min spiste dem også meget hurtigt. og det må det egentlig ikke(står der på pakningen) plus der heller ikk er noget godt for dem i den.
0
0
Svar på denne tråd

uha....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 20:11
... mine heste kommer op og skændes over den, hvis jeg hænger sådan en i traileren *g*

De spiser den på under 5 min og det kan kun gå for langsomt. De elsker dem simpelthen..

Nogle gange lægger jeg dem ud på folden uden at tage dem ud af plastikken, for så holder de da i hvert fald i bare 30 min *g*

Og der er ikke mineraler i det, det er rent slik og underholdning!

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

lik it sten
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 12:03
hey...
jeg har prøvet de der sjove slikkesten. men jeg er gået fra dem igen. de heste man har sig, tror at det er en bidesten, og det er de altså for dyre til
Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

smags varianterne...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 12:42
Har dem af jer, hvis heste ikke vil spise stenene, overvejet at give dem en anden smagsvariant?

Mine krikker vil kun spise æble og cherry smag. Gulerodssmagen og den med honning og mælk ryger ned, men ikke så hurtigt.
Mint og alle de andre er de fløjtende ligeglade med.

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

lik it stene
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 13:37
Hehe sjove historier i kan om de stene. Ja jeg ved der ikke er noget "indholdsmæssigt sundt i dem".

Dog vil jeg investere i 2 når de kommer ind og stå igen. Nogen der ved om snoren/ophænget på ovenstående billede følger med ?

Kan næsten ikke vente til vinter...hehe

0
0
Svar på denne tråd

min gider ikke
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 14:07
hejsa

min har den med æble smag, men ikke om krikken gider at røre den :-)

der er spist af den med det er alle tøserne i stalden der lige skulle smage hvordan den smagte *gg* adddrr.

hilsen sjanna

nye billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

når man køber dem....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 14:57
Kan man få hele sættet, med snor, "gebis holder" og stenen osv.. det koster et par hundrede kroner. Derefter skal man bare købe stenen som refil til mellem 30 og 50 kr.

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

gfbvvgbwav
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 19:31
min lille hyp er altså også helt tosset med de der lik it. og den har det også i hele hovedet bag efter. dog er jeren af stalden jeg står i knap så glad for denne oplevelse. da den lille hyp jo ikk helt kan holde sig fra at fedte hel sin box til. Den første gang den fik en, smed jeg den i krybben, gik ned med min sadel, da jeg kom tilbage lidt efter var den væk, og luna stod og så meget veltilfreds ud."det er løgn-hvor er den" tænkte jeg, og begyndte straks at anklage de andre for at havde taget den ;-) indtil jeg hørte at de godt kunne spise den så hurtigt!!! så invisterede jeg i holdere. nu holder den i et par dage. hvad man jo ikk gør ;-) holder m. sten 180Kr
>o<
Haxholm Luna;
Den bedste af
alle trakehnerheste
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Størrelse?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 08:40
Min hest spiser også stenene i løbet af et par timer (har prøvet mint, gulerod og æble).

Men jeg har set, der også er en smallere udgave - er den også til beholderen på billedet?

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 09:00
De smalle sten er til en aktivitetsbold hvor de presses ind i siden på bolden. De er bedre til min hest, da han ikke kan komme til at bide af dem, som han gør med de store.

Men ummm han synes de smager godt :-)

Med venlig hilsen
Bettina
0
0
Svar på denne tråd

Bettina
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 12:44
Det synes jeg også, jeg har set - men kan ikke finde dem igen (altså aktivitetsbolden). Hvor kan den købes?

Lotte
0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 13:31
De kan købes i rideudstyrsbutikker. Jeg har sådan en hvor der kan sættes 2 smalle sten ind og en stor øverst. Den kostede 350 kr. uden stenene.

Med venlig hilsen
Bettina
0
0
Svar på denne tråd

nååå det er de er til *g*
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 15:26
da jeg købte min lik-it holder købte jeg fire ekstra "sten" med 2 store som den der sad i og 2 smalle (tænkte at så kunne man bare sætte dem i samtidig.

men der er jo slet ikke hul i de smalle... øv øv. har tænkt på lige at snuppe mandens boremaskine og lave et så de passer i holderen *g*

underligt ekspedienten ikke sagde noget for hun hjalp mig nemlig og jeg købte jo holderen samtidig.

hilsen sjanna

nye billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Den billigste udgave....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 23:46
... er den jeg har. Et træktorv i en krog i loftet og stenen for enden! Det giver samme resultat og det har ikke kostet mig noget.

Synes det er lidt tosset at bruge penge på holder og alt det *g* Der er jo hul i stenen og hesten er nok ligeglad med hvordan den ser ud.

Så jer der ikek har prøvet lik it.. prøv engang at købe en refill og hæng den i loftet eller til toppen af tremmerne. Billig underholdning. 50 kr og et træktorv man altid kan bruge igen!

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider