Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Biotin til svin/heste?
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 12:32
Da jeg var i den lokale grovvare, for at købe rigtigt heste-biotin til hestene, gav de mig "SOVITA BIOTIN".

Jeg fik fortalt, at de havde fået undersøgt produktet og at det det godt kunne bruges til heste. Der skulle ikke rigtig være nogen foreskel ?:-)

Da jeg så kom hjem og fik kigget på sækken, så jeg at det var et produkt til svin.
Så kunne jeg bedre forstå, hvorfor at biotinen var SÅ billig. ;-)

Men da det ikke er et heste-produkt, står der jo hellere intet om, hvor meget mine heste skal have af det dagligt.

Her er det så, at jeg behøver jeres hjælp. :-)

Hvor meget skal en stor 500 kg hest, have af biotin dagligt? Og specilt af denne biotin-blandning?

Lige til sidst, er der nogle der ved hvorfor at landmændene bruger biotin til deres grise?

Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Grise og biotin
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 12:38
Landmændene bruger det for at få en forbedret klovsundhed hos primært deres søer.

Står der ikke hvor meget man skal give af det til grisene, for i så fald må man kunne bruge det som udgangspunkt for hvor meget en hest skal have. En so vejer normalt i gns. ca. 200 kg og så vil det være omkring det dobbelt til en hest på 400 kg.

Du kan sagtens bruge det til heste. Det biotin jeg køber er både til køer, heste og svin.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

mg pr. kg
Forfatter: 
Dato:  19-06-2004 12:52
Jo, der står hvor meget en gris skal have,ud fra kg foder, den får dagligt.

Mine heste går på græs og får knap ½ kg foder vedsiden af.Derfor fandt jeg aldrig ud af, hvor meget mine heste skulle have.

Der står på sækken, hvor meget mg biotin der er i sækken pr. kg. Måske kan jeg regne ud derfra, hvor meget sovita jeg må give mine heste? ?:-)

Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Vores søer
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 21:53
Får biotin pga deres Trædepuder (eller hvad man kalder det bløde inde i kloven) Flosser i farestalden, selv om gulvet ikke er rugt!!
Jeg tænkte på kunne du ikke ringe til andelen, de burde kunne oplyse dig om hvor meget du skal bruge, i stedet for at kaste dig ud i besværlige udregninger!!!
Det med at det er til gride skal du ikke bekymredig om, Der er mange produkter der er det samme selv om det er i forskellige bøtter (for foderfabrikkerne har fundet ud af at hestefolk er villige til at betale mange penge for meget lidt, bare der står at det er til heste, så det putter de et produkt i en bøtte på 500g til heste, og laver samtidigt 25 kg sække til svin og køer med samme produkt bare til halv pris!!!!!!), så spørg altid de gode folk på andelen, de har tit nogle bílligere alternetiver!

Doodie

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på
Mine gamle islændere søges: Rakel, Glenna, Røde, Sara, Lillelunds Faxi og LIllelunds Stella
0
0
Svar på denne tråd

biotin
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 09:56
hvor maget gav du for sovita biotin, jeg synes menlig at det biotin til heste som jeg bruger er lidt dyrt, sovita er sikkkert billigere
Line
0
0
Svar på denne tråd

Fandt lige dette
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 11:57
Produktinformation:

Biotin 170

Tilskudsfoder - Biotin i pulver

Indhold mg pr. kg: 170 mg Biotin (H-vitamin)
opblandet i fine hvedeklid

Anvendelse: Ved hudlidelser, håraffald, svage eller spaltede hove og klove.

Dosering: Daglig: Søer: drægtige 1,0 gr. pr FE
diegivende 1,0 gr. pr FE
derefter 1,5 gr. pr FE

Heste: store 10-15 gr.
små 5-10 gr.
Køer 15 gr.

Holdbarhed: 7 måneder fra fremstillingsdatoen

Pakningsstørrelser: Spande a 5 kg

Så det er nok passende med 10 - 15 gram alt pr dag.
Venlig hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider