Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bygge bund med halm
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 10:16

Hej, nu nærmer tiden sig hvor hesten skal ind om natten.

Jer der bruger halm, hvordan bygger I bund og holder bunden helt fra oktober til de kommer på døgn igen eller starter I forfra i løbet af vinteren?

Tidligere fjernede jeg alt det beskidte og våde HVER dag, men halmforbruget var pænt stort og med den kolde vinter vi havde sidste år kunne hun godt bruge en tykkere bund.

0
0
Svar på denne tråd

Halmbund ...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 11:20

Jeg bruger halm og muger ud med Staldcat hver 4. uge.

Jeg jævner bunden hver dag, så det hele er pænt fordelt - også ud i hjørnerne, derefter strør jeg et rent lag halm ovenpå. Jeg synes det virker ret godt og madrassen er dejlig varm. Jeg har heller aldrig heste med sur stråle.

Om det sparer halm ifht. at muge vådt hver dag, ved jeg såmænd ikke, da jeg tilgengæld bruger meget halm til at starte bunden op med efter udmugning hver 4. uge.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger madras....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 20:59

... og i juleferien muger vi ud og starter forfra - medmindre det er ligeså koldt som det var sidste vinter. Da kørte vi igennem, fordi vi syntes, det var for koldt at skifte madrassen.

Vi putter halvanden balle spåner i bunden (vi har store bokse) og halm ovenpå. Når vi starter bunden med spåner, tager det kun den halve tid at lave madras.

Hver dag fjerner vi ALLE klatter, og hvis der er noget helt gennemtisset halm, ryger det også ud. Ellers jævner vi bare og strør rent halm ovenpå. I løbet af kort tid er der en god, varm madras - og når vi bruger noget ordentligt halm, er der ingen ammoniakstank og ingen sure hove.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider