Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bomløssadel?
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 19:01

Hejsa...

Har et spørgelsmål til jer som har en bomløssadel eller har erfaringer med dem

Min søster og jeg går og overvejer at købe en bomløssadel til vores to heste, den ene er en New Forest og den anden en connemara. Vi er terrænsryttere og sætter pris på kvalitet og at udstyret fungerer for både hest og rytter.

Vi har søgt på bomløsesadler og er især blevet fanget af to sadler, de begge er inde fra barefoot, sadlerne er Atlanta og cheyenne.

Så spørgelsmålene er:

Hvad rider i med ?

Hvad vil i anbefale?

Håber i kan og vil hjælpe

M.V.H Sofie og Julie

Tabasco og Tusnelda verdens bedste heste :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 19:44

en billige bomløs soim jeg er meget glad for, men dette er kun til hygge ridning.

Men jeg har læst og hørt en masse godt om denne sadel her så den bør i også overveje

www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...cts_id=145

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Sensation
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 20:08

Jeg har både en sensation og en cheyenne til to af mine heste, og der er en verden til forskel... Kunne jeg dog bare bytte cheyenne ud med endnu en sensation... Den er virkelig som producenten lover: Love at first sit Jeg er så glad for at ride i den, den er en drøm at sidde i, og hesten er fuldstændig enig med mig. Den er noget dyrere end cheyenne, men bare så meget bedre. Prøv at låne en demo hos Optimalsadel, og bliv selv overbevist.

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 20:26

Har haft en cheyenne til en tinker jeg engang havde, så da jeg igen fik en pony hvor det bare skulle gå derudaf i skoven købte jeg en bomløs igen. Denne gang faldt jeg over en barefoot stella kunstlædersadel, og det er overhovedet ikke som at ride i en wintec eller anden kunststofsadel. Den er super! :)

Omne animal post coitum triste est..

0
0
Svar på denne tråd

Barefoot Arizona Western Bomløs Sadel,
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 23:19

Hej sofie og julie

Jeg kan helt klart anbefale barefoot sadlerne jeg har

Barefoot Arizona Western Bomløs Sadel, til min Irish cob som havde problemer før i stiden med at blive sadlet op- nu er der ingen problemer. Det kan varmt anbefales held og lykke.

De vilde heste lever længere, er sundere og har meget stærkere hove end vores heste i fangenskab" ! -Jaime Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Cherokee
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 18:29

Jeg har kun prøvet en Barefoot Cherokee en enkelt gang, da jeg havde lånt den for at prøve om det var sådan én, jeg skulle have til min New Forest. Jeg synes, at jeg sad udadroteret i hofterne. Ikke spor behageligt. Tænkte, at det måske var et spørgsmål om tilvænning. Det gik ok i skridt, men min hest brød sig absolut ikke om, når jeg red letridning i trav. Vendte ører og ville nødigt gå fremad. Idéen om lige sådan en sadel blev endeligt droppet, da vi kom hjem fra turen og han havde 2 svedpletter på ryggen bagest i sadellejet og ingen andre steder, så al vægten har ligget lige dér. Og vi havde redet med trykfordelene underlag, som man skal. Så den type sadel er afskrevet her.

Så det kan kun anbefales at prøve et par ture, før man træffer den endelige beslutning, så både hest og rytter kan mærke efter.

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

aldrig mere barefoot sadel...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 22:45

Jeg har haft en Barefoot london, og den var ufatteligt bred at sidde i.

Sadlen drejede så også rundt, men det er en anden sag.

Det jeg mindst brød mig om, er den helt og aldeles manglende kontakt med hesten. Pga sadlens fylde og underlaget neden under, så sidder man flere cm højere eller hævet over hestens ryg i forhold til alm. bom sadler.

Mine ben kunne ikke nå ind til hesten og jeg kunne slet ikke nå ned om hesten, og jeg er altså 178 cm høj og Annabel er 145 cm, og i min alm. sadel hænger mine fødder nok 3 cm under hendes mave.

Så en ting er helt sikker her, jeg skal ikke have en barefoot sadel igen. Måske en anden type bomløs, men det skal være en med talje.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

andre muligheder
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:53

Her er nogle andre muligheder for bomløse sadler i mange forskellige typer:

http://lusitano.mono.net/9701/

Flexisadler

http://lusitano.mono.net

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd

Sensation
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 14:21

Jeg rider i en Sensation Harmony, en super sadel.

Kiggede også på en Sensation G4, hvilket også er en lækkerbisken. Desværre lå den ikke godt på min hest.

Men generelt er Sensation sadlerne gode sadler.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider