Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp energien er pisst væk..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 21:18

Hejsa derude... ja det samme opstår hver efterår... min mule begynder at fælde big time.. sætter mega meget pels (ligner allerede en shetlænder) og hvad har vi 7. sept..hmm tidligt.

Pelsen stritter vildt meget, blev enige med med mig selv .. på med regndækken om natten de første mange dage, men nu også om dagen, ikke fordi jeg tror han fryser meget, men de sidste 10 -14 dage ingen energi overhovedet, står og hænger.. kun mad for ham til at vågne op.. ride mæssigt er hårdt, drive drive frem..surt ikke særligt ophidsende, kun en stubmarke kan få ham op på mærkerne... er der der nogen der har erfaringer med at give ekstra b- vitamin..for den er da helt gal i år.. nogen foreslag ????

0
0
Svar på denne tråd

orm???...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 23:34

Er din pony blevet checket for orm? kunne godt lyde til at han skal have taget en ormetest og have en ormekur.

Tilmed tager pelsvækst ofte på energien, så giv ham lidt extra foder i denne periode så han ikke taber sig og kommer til at fryse.

0
0
Svar på denne tråd

b-vitamin-ekstra
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 23:37

Det anbefales i hvert fald ofte af agronomerne, at give ekstra B-vitamin ved pels-ændring.

Men selvom jeg ikke hverken sætter pels eller fælder , så bliver jeg også ofte enormt træt forår og efterår

0
0
Svar på denne tråd

Får han...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 02:30

...rigeligt med godt græs/hø/wrap?

Heste producerer selv B vitamin når de får tildelt rigeligt med grovfoder. Hvis hesten går på nedbidt græs, får den ikke nok til produktionen.

Hvad får den at spise om dagen?

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

0
0
Svar på denne tråd

B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 15:20

I fældeperioder giver jeg et ekstra tilskud af b-vitamin, hvis mine heste taber energien.

Jeg har altid brugt B-Express fra Blue Hors. Det har været yderst effektivt hos mine hopper :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

nattero?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2010 12:56

det kan være den simpelt hen ikke får sovet nok når det bliver koldere om natten - den megen pels tyder på at han måske har det for koldt. Du kunne prøve at lade ham sove inde?

:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-09-2010 14:20

Han står inde om natten, går på græs fold om dagen, med medium græs, desuden får han ca. 5 kg hø om dagen...og musli..tænker på at købe B vitamin..

0
0
Svar på denne tråd

fjordhest
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 12:43

Jep, her er det også B-vitamin der er løsningen.

Symptomerne er det samme som du beskriver hos min fjord - han bliver helt flad og orker næsten ikke at trække sig rundt på ridebanen. Nu har han fået B-express knap en uge og energienniveauet er ved at være sit gamle jeg.

Han har sat så meget pels, at klipperen har været igang første gang allerede...

Han går på en fold med sparsomt græs om dagen, med supplement af wrap. Fodres med ca. 1 kg lucerne og 'vitamin-piller' dagligt samt wrap 10-12.

Sagde Ditte

Nu med alletiders Guldpony!

Fjordhesten kan og vil

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider