Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vitamin/mineral med god fodervejledning?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 09:14

Min pony har de sidste år fået regulator complete, men han gider ikke rigtig spise det mere. Og da han skal i løsdrift, skal han gerne have noget der bare glider ned, da der jo ikke er mulighed for at han kan bruge hele natten i boksen på at æde ;)

Mit problem er bare at jeg ikke umiddelbart har kunnet finde andre vitamin/mineral blandinger med lige så god fodervejledningsskema som regulator complete har. Dem jeg har kigget på, står der kun hvad de skal have når de er pony eller hest, og der er sgi stor forskel på en shetlænder og en fjordhest vil jeg mene Og jeg gider ikke ringe og spørge en forhandler hver gang ponyen arbejder mere eller mindre.

Kunne godt tænke mig et skema hvor der står vægt og arbejdsniveau og så hvad de skal have ud fra det.

Så hvis nogen kender til en velsmagende, god vitamin/mineral blanding, hvor de kun skal spise en lille mængde, og med et godt skema med fodervejledning, vil jeg meget gerne høre om det :)

Ponyen trænger absolut ikke til ekstra FE, så diverse foderblandinger har ingen interesse ;)

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Maibrit.

0
0
Svar på denne tråd

Salvimin Grøn
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 10:15

Kunne være en mulighed.

Det bruger jeg og er yderst tilfreds med det. Dog ved jeg at flere heste ikke bryder sig om smagen, så det skal du nok prøve af inden du køber det.

www.vilofarm.dk/ getfile_pdf.php?filnavn=20126.pdf

Her kan du læse lidt om doseringer.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 10:28

Salvimin grøn er efter mange hestes mening ikke just velsmagende. Det er det vitaminprodukt jeg har oplevet suverænt flest gange at hestene nægter at æde. Selv heste der normalt spiser alt.

Jeg bruger selv eggersmann men om fodervejledningen er ret meget bedre end alle andre produkter ved jeg ikke. Min hest trives på det og ser godt ud i pelsen og den slags. Og spiser det som var det hesteguf:D

0
0
Svar på denne tråd

travo...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 15:18

travo. www.vitfoss.dk/NR/rdonlyres/ 2A5C4097-AF9E-4169-B2FB- 3F50F658F559/0/Travoserien.pdf

Synes det er en udmærket vejledning. Ex. under travo sport.. "Vedligehold, let, moderat ridning".

300 kg (pony) og 500 kg. Og så vil de fleste spise det uden andet.

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

Salvimin Grøn
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 01:10

Hej Maibrit :-)

Mit bedste bud er også Salvimin Grøn. De angiver vægt på hest og pony i deres fodervejledning, så det er nemt at omregne doseringen. Jeg giver 85 g Salvimin Grøn til min ene 400 kg's haflinger til vedligehold.

Du skriver, at du ikke er interesseret i foderblandinger, da han ikke har brug for ekstra. Til det vil jeg så lige sige, at du kan godt få blandinger, som kan bruge til trivelige heste, som skal tabe sig.

Nu ved jeg ikke, om du stadig kan huske min haflingerhoppe, Flicka, som mere eller mindre altid ser drægtig ud, selvom hun ikke er det 8-) Til hende har jeg de sidste 3 vintre brugt Leisure Mix (müeslifoder) fra Dodson & Horrell. Hun skal have 800 g. pr. dag = godt 1 liter for at være dækket ind. Det kan umiddelbart lyde af meget, når nu hesten ellers dårligt nok har kunnet snuse til foder uden at tage 50 kg på. Men faktisk har det vist sig, at hun har kunnet tabe sig rigtig flot på det foder. Selv uden at lave det vilde har hun ved 800 g. müesli og 4 kg hø pr. dag været i stand til at smide en del kilo.

Så blot til orientering findes der altså müesliprodukter, som en trivelig hest kan spise som slankekost :-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:24

Jeg har her hen over sommeren brugt Tjørnehøjs vitaminbolsjer, og da jeg formoder at det godt kan leve og holde huld på udelukkende hø og vitaminer, har jeg overvejet at forsætte på de her af Tjørnehøjs vitaminbolsjer - dog vinterudgaven..

De skal have 1 bolsje pr 100g, men ulempen er at der uundgåeligt er forskel på størrelserne, da de knækker.. Men jeg tænker og "trøster" mig selv med at det går op i sidste ende.. Og de som er direkte halve eller derunder, dem dobbler jeg simpelthen op..

Faktisk nu jeg tænker mig om, så står der vist at det er 10g pr 100g hest, og at hver bolsje vejer ca 10g - så på den måde kan man jo hvis man vil, få det afstemt 100%

- Og her er absolut ingen problemer med at få dem til at glide ned.. Det er med brummen og nikken fra hestenes side når jeg åbner spanden, og på vej hen med dem, ville de kravle over boksen hvis de ku.. ;)

Oven i dem, kunne jeg godt finde på at supplere med noget mash om aftenen, om det bliver hverdag eller et par gange om ugen har jeg endnu ikke besluttet mig for..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider