Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fiskeolie piller - mændge?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:54

Har læst lidt herinde, og kan se flere giver deres heste fiskeolie i pilleform. jeg vil derfor gerne vide hvor mange piller de så skal have?

0
0
Svar på denne tråd

fiskeolie???
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 07:07

Det har jeg godt nok aldrig hørt/læst nogen giver deres heste. Hvad skulle det hjælpe?

mange giver deres heste madolie(raps olie etc) for at få flere FE i foderet uden at øge krybbefoderets volumen.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

SÅ prøv og søg
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 08:25

Så kan du læse indlæggene.

Fiskeolie er rig på vitaminer, som er sunde både for os mennesker, men også for dyrene!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 12:42

Det er sjovt som der er rigtig mange der er ved at tabe både øjne og mund når man skriver om fiskeolie til heste

Min den ene shetlænder har en overgang fået fiskeoliekapsler der hvor han blev passet. Mener han fik 2-3 stykker om dagen i foderet. Men hvor meget man skal give en stor hest i arbejde fx så det har en indvirkning på den, det er da et godt spørgsmål.

Vil meget gerne følge med i den her tråd, og håbe på at en eller anden kan svare på det

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd

Et er at
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 13:28

det er sundt for os mennesker som er kødædere og hvor fisk er en naturlig del af vores kost. Noget andet er om det er godt for heste. Heste er drøvtyggere og sidst jeg tjekkede var fisk ikke en normal bestandel af hestens kost. Jeg ville være varsom med at give heste noget udenfor deres normale fødekæde.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt nok..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 16:07

Men der er vel en grund til at div forstoffer sælger fiskeolie så?

0
0
Svar på denne tråd

Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 16:30

Jeg har hørt om folk der giver deres heste fiskemel pga. det høje protein-, lysin- og B-vitaminindhold, mon det er det samme med fiskeolie?

Selv ville jeg nok vælge en fornuftig sammensat foderplan med rigeligt hø, wrap og lucerne og evt. alm. olie i stedet. Lucerne er rig på protein og lysin, wrap er ofte rig på protein og hvis hesten får grovfoder nok, danner den selv B-vitamin, olien kan erstatte noget af kornet så krybbefoder mængden holdes nede eller give eksta MJ og give glans i pelsen tillige med ... Men, jeg tror dog ikke fiskeolie er skadeligt for heste :)

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

har aldrig hørt om
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 19:30

fiskeolie til heste men giver mine hunde 1 kapsel hver dag, de får sådan en flot pels af det og det er godt for deres led. Vi får altid ros for deres pels på udstillinger osv.

Hvordan indvirker det på hesten?

0
0
Svar på denne tråd

ikke for store mængder.....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 21:09

da for meget kan gøre at det lagres i leveren, jeg ville lade mig rådgive af en der har forstand på dette

NU med Rainbow Honey Bee

METTELINDE.DK

0
0
Svar på denne tråd

drøvtygger..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:32

Hesten er ikke drøbtygger, men et enmavet dyr, der er skabt til at æde vegetation iform af planter, bark m.m.

En ko er drøvtygger, har fire maver og tygger kort sit foder, for lidt efter at "kaste" det op og tygge længe på det, for så at sluge det igen.

Jeg har ikke erfaring med at give heste fiskeolie.

www.Hestepasning.dk

-Professionel pasning af heste og andre dyr..

-Foderplaner 200 kr. inkl moms.

0
0
Svar på denne tråd

Ja sludder
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 00:39

Jensby og Pretty tak for rettelsen

Planteædere var det jeg ville have skrevet.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider