Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Søger hjælp til foder til doven hest
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 23:35

Jeg har 2 spørgsmål! :-)
Jeg har en hest som mangler helt utrolig meget fremdrift i den daglige træning, så nu er jeg kommet til at jeg vil prøve noget tilskudsfoder til den normale foder. så her kommer mine spørgsmål:
1. Har du kunne mærke en "seriøs" forandring på hesten ved ændre af foder?
2. Hvad foder kan du anbefale for en hest der mangler mere "overskud" og energi i daglig dagen. Det må gerne være noget som kan købes i butikker og selvfølgelig gerne billigt, dog ikke et must. :-)

Tak for hjælpen!

I regn og blæst, skal rytteren til hest! :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 00:19

Måske du skulle få taget en blodprøve og få undersøgt om den er i underskud af noget, der må jo være en grund til den virker sløv

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 01:42

...får den at spise nu? Får den rigeligt med græs/hø?

For ellers kan det skyldes mangel på B vitaminer.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

0
0
Svar på denne tråd

Blodprøve
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 06:58

1. Ja. Foder har stor indvirkning på hestens energi og det kan helt klart mærkes på hesten, hvad den får at spise. Skriv lige hvad den får at spise, så er det lettere at komme med gode råd.

2. Hvis jeg skulle gøre noget uden at tage blodprøve ville jeg starte med at give den en jernkur. Der er mange heste her i efteråret, som har jernmangel. Hvis det ikke hjælper, så ville jeg kontakte dyrlægen og finde ud af, hvad den mangler.

Jeg går naturligvis ud fra, at hesten er i normal huld og får de foderenheder, som den har brug for. Men det kan der regnes på, når du oplyser, hvad hesten får at spise.

En anden ting - nogle heste har bare mere energi end andre og mange gange skyldes manglende lyst til det daglige arbejde helt andre ting end foder. Hvis hesten bliver trynet meget af de andre heste (eller ikke trives i det daglige), sadel der trykker, redet uhensigtmæssigt eller over evne, ondt i et ben eller lignende, så har den ikke lyst til at lave noget.

Med venlig hilsen

Daniela Edemann

0
0
Svar på denne tråd

jeg....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 10:06

jeg gik også og tænkte, det var underligt, min hoppe var så sløv. Læste lige brogårdens bog igen-igen, og der er ikke nok energi i græsset til ridning også, slet ikke nu.

Så startede op med mikroniseret byg (bl.a.), nu er hun på ca. ½ kg, og hun begynder at minde mere om sig selv. Måske skal hun op på 7-800 gram.

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider