|
|
| flis i boxen |
| Forfatter:  |
kristinaboje |
| Dato:  |
28-08-2010 21:05 |
|
Hej,håber der er nogen som kan hjælpe-høsten er ved at komme i hus,men det har været svært at få halm sølle 500 skt. skulle jeg bruge,og til næste år er der nok ikke noget,og dog-så skal jeg have big baller,og dem kan jeg ikke have på loftet,og en hal ejer jeg desværre ikke. men har så fået et fint tilbud- meget meget fint snittet flis,,men det store spørgsmål kan hesten bo i det,den vil jo som vanlig få sit wrap med i seng. For havde også tænkt på spåner-men det er jo vildt dyr. hilsen kristina som bor på midtfyn med sine 2 heste,som får et halm problem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det skulle være et kæmpe hit i Norge med meget fint flis..Selv er jeg meget tilfreds med træpiller, går aldrig tilbage til halm ihvertfald 
Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd! Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde  Nu med Muffen og Bøffen i løsdrift og Big til September 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alternativer |
|
|
har ingen erfaring med flis. Min tanke er: Suger det tilstrækkeligt?? Hvad med halmpiller eller tørv - har du prøvet nogen af de alternativer? Jeg har kun hørt godt og halmpiller, også prismæssigt, mens jeg selv har prøvet tørv, hvilket var en stor succes! Held og lykke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spørgsmål |
kristinaboje |
29-08-2010 09:29 |
|
Hej jeanette-vi har boet i norge,men det var sådan en form for spåner min hest stod på,de havde nemlig selv deres eget trævare firma... hej k-l ved du hvor man kan få de halmpiller må jeg spørge hvad i bruger af kr om året på træpiller og tørv for det lyder dyrt kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muuuuuuu |
|
|
har tit selv tænkt om man ikke kunne bruge flis.. Du siger det er meget fint, så tænker dermed at de nok ville kunne suge. Og så længe hesten får wrap er det da helt super.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kristina: Jeg har kun opstartet 2 bokse og en løsdrift med træpiller, så prismæssigt om året kan jeg ikke rigtig hjælpe med.. Men det "dyre" er at starte en god tyk bund op, bagefter er det utroligt billigt at vedligeholde.. 
Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd! Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde  Nu med Muffen og Bøffen i løsdrift og Big til September 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halmpiller |
|
|
Hej  Vedr. halmpiller så fås vores fra Hastrup ved Køge - jeg er jo fra Sjælland  Kender ikke lige en fynsk distributør på stående fod, men jeg har skrevet en mail til en god ven som måske kan hjælpe - så giv mig lige et par dage :0) Vedr. tørv så brugte vi 6 pakker til opstart pr. boks og derefter en pakke pr. 14. dag pr. boks. Ulempen ved tørv er hvis man opbevarer dem udenfor og vi igen får en kold vinter, for så skal pakken indenfor og tø op i ca. 48 timer før man kan bruge tørven... Derudover synes jeg det er et super produkt. Det er dyrere i opstart end spåner, men man skal til gengæld sjældnere fylde på end med spåner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flis til strøelse |
|
|
Vi bruger flis og vi bor her på midtfyn. Vi er meget glad for det og vil ikke andet mere. Ponyerne puttes med deres wrap og bor egentlig i løsdrift. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg bruger træpiller, og det er rigtig lækkert og billigt. Jeg bruger ca. 1 ton til to heste på en vinter. Jeg får træpiller hjem fra Tyskland i år, hvor prisen er ca. 1200 kr. for et ton. Dertil kommer så fragt Det giver en pris på 200 kr. i måneden til to heste, hvis man udelukkende tager kiloprisen. Det er faktisk billigere end da jeg bruge halm i sin tid 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ved du hvad |
kristinaboje |
31-08-2010 16:02 |
|
hej sascha...det er da billigt-og så fylder det heller ikke så meget på møgvognen,,,tager du så de våde hverdag og det tunge hver 2. dag- undskyl jeg spørger sådan ind,,, kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
kristina: Nu når jeg muger i træpiller, gør jeg det at jeg tager klatter hver dag, river toplaget og nogle gange tager jeg det "våde", det ses meget tydeligt, da det ligesom popper op af underlaget  Og fylder så på igen, når det trænger, men det er ikke mere end 1 gang om måneden ca og giver virkelig en minimal mødding... Bestiller også selv træpiller i Tyskland ved www.lavepriser.dk da deres paller er en del billigere end her i DK.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jég fjerner både klatter og de mest våde pletter hver dag. Møddingen er virkelig minimeret. Det fylder kun ca. en halv trillebøre for to-tre bokse om dagen.
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| træpiller |
kristinaboje |
31-08-2010 22:45 |
|
det lyder næsten for godt til at være sandt-og billig nok,hvis man ikke bruger så meget-men det er noh bedst at få dem i pakket sæk-da vi ikke har nogen steder at få de big baller ind,de vejer jo noget  så nu skal vi lige have en snak om det..også om det flis kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|