Du står jo i en helt ekstrem situation, og hvis jeg stod i dine sko, ville jeg nok ikke prøve med så mange forskellige ting, men nok bare kører videre med det du gør, indtil at hun har været til dyrlæge igen, og så hvad der skal ske.
Klarer hun sig, hvilket man må håbe, så begynd til den tid, at fodre hende langsomt op igen. Husk det tager tid, optil en halvt til et helt år. Jeg er bange for, at for mange ændringer måske kan give bagslag pt med den situation hun står i.
Jeg har selv en avlshoppe der taber sig når hun har folet, og i år har hun tabt sig lidt mere end forrig år. Sommeren har ikke været for god, og hun har et ekstremt langbenet føl ved siden, samt har stået ved dyrlægen i henholdsvis en og to uger til bedækning, hvor de kommer på fold, dog ikke græs.
Hun får også Fiberpiller, og så lidt Zucht og lucerne. Desuden får hun olie, og jeg har altid givet rapsolie, med
fra "min" agronom, men for noget tid siden prøvede jeg at bestille en HorseLux Epona Olie hjem, for at prøve den af (har den holdning man helst skal have prøvet de ting man sælger). Jeg må indrømme, at jeg synes hun tog bedre på i den periode hun fik det, fremfor alm. olie. Så måske, det kunne være en mulighed, hvis din dyrlæge siger god for det.
Vedr. dit føl. Tag og fodre den langsom op for sig selv nu. Køb noget godt følfoder, og lad den spise for sig selv. Enten i egen boks, eller ved du står og giver den mens mor spiser. På den måde, er det meget nemmere når den skal vendes fra, og hoppen får sit mad for sig selv.
Rigtig meget held og lykke med din hoppe.
Annette