Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Smider grimen
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 12:14

Jeg har en unghest på 3 år, som er begtndt at smide sin grime HVER dag på folden. Han ruller sig simpelthen indtil den falder af, og ofte tager det ikke mere end 5 min. Jeg har prøvet at stramme den, løsne den, osv, men lige gyldig hvad jeg gør, så smider han den. Det er meget meget træls for hestene bliver lukket ud og ind, men kun hvis de har grime på, og det har min jo aldrig når han skal ind.

Hvad skal jeg gøre, har I nogle forslag?

Knus Janni, Bimba og Minimax.

Behandl altid din hest ordentlig - du ved aldrig om den en dag gør gengæld!

Max vil altid have en plads i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

smider grimen
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 12:31

har du overvejet at stramme den så meget om halsen at den sidder som en halsrem ?

Det kræver selvfølgelig at den er stor nok i mulen...

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Halsrem
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 18:01

Du kunne evt. erstatte grimen med en halsrem :-)

Bucas laver vist sådan nogle bløde letgægtshalsremme, som næppe falder af under en rulletur ;-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

og du er
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 09:12

sikker på det ikke er en af foldkammeraterne der piller den af ham???

Jeg arbejdede på et tidspunkt et sted, hvor den ene af fruens rideheste var ekspert i at pille grimer af (-:

Så han fold.makkere tog jeg altid grimerne af. Der er ikke noget mere irriterende end at lede efter grimer på folden.

De bliver heller ikke ret pæne af det

http://www.hounsgaard.eu

Forhandler at VetCur´s fantastiske produkter!

0
0
Svar på denne tråd

Sacherell
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 09:45

Jeg har også en pony som smider grimen når hun ruller sig, hun kører bare hovedet frem og tilbage på jorden og så ligger den der. Om foråret kan man finde grimen ved at lede efter de hvide pletter af hår hvor hun har rullet sig.

I dag går hun uden grime, men jeg har faktisk overvejet at flette man og pandelok sammen hen over grimen så den blev låst fast.

0
0
Svar på denne tråd

Smider grimen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 10:58

Min den ene smider også grimen, når hun ruller. Hun triller simpelthen med hele kroppen også hals og hoved og vupti, så ryger grimen ud over øret og kan lige rystes af.

Og det sker uanset hvor stram jeg får den spændt.

Hos os er det ikke et problem, da hun sagtens kan trækkes med en snor om halsen, så hun går ofte uden grime, men jeg ville være rigtig ked af, hvis jeg skulle håndtere nogle af de opstaldede heste på samme måde.

En halsrem kunne nok løse problemet, fordi den ikke er så nem at få af, men tjek lige med dem der lukker ind/ud, for det er altså ikke nemt at trække en hest i halsrem.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Halsrem
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 17:22

Jeg har også tidligere brugt halsrem, da grimen irriteret for meget og han smed alle hårene.

Bucas laver en rigtig fin en, som er utrolig let og behagelig.

I forhold til at skulle trække en hest i halsrem, så kan man lige tage træktorvet og vikle om mulen efter man har sat det fast i halsremmen. Så fungere det som grime.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

halsrem...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 17:24

Jeg er glad for halsremmen, som heri bl.a. har. Den er "anatomisk", så den skøjter/ flyver ikke rundt som andre halsremme. Har prøvet nogle stykker.. Og mine har ikke smidt deres. :)

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider