Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skade efter transport.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:43

Hej. jeg fik min hoppe for 14 dage siden, hun ankom i en hestetransporter, men undervejs havde hun vendt sig, skåret begge forben op og måtte syes med det samme.

Men men men, hun går nu uden forbinding så det kan få noget luft, men da det ene sår sider på koden kunne dyrlægen ikke garantere at det ikke ville springe op undervejs, og det har det så gjort:(

Hun er begyndt at hæve en smule i senerne og jeg haR VASKET det godt i sæbespåner.

Nogen der har nogle andre idéer???

0
0
Svar på denne tråd

sikke en
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 21:21

uheldig start

min ene vallak gik i hegnet som lille og blev syet, han bed stingene op i løbet af det første døgn... jeg fik at vide at der ikk var meget at gøre udover at holde det rent, som du jo gør, og holde godt øje med at der ikke går betændelse i...

hvis der gør, skal den ha antibiotika...

nu ved jeg ikke om din dyrlæge har givet dig lov at gå tur med den eller sætte den på fold, men motion er jo med til at få hævelser til at falde.

det vil næsten altid hæve op hvis det er dybt, det kan du nok ikke forhindre, men blir det for slemt, ville jeg nok få dyrlægen til at tjekke såret for infektion og/eller give noget som får hævelsen til at falde lidt. nogen heste hæver mere end andre...

god bedring og held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Jep....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:19

Hun er begyndt at hæve en smule i senerne og jeg haR VASKET det godt i sæbespåner.

Nogen der har nogle andre idéer???

Hvis det er tæt på sener, er det dyrlægen ud igen plus husk at lidt afhængig af hvordan du har handlet er risikoen (handlens gennemførsel) ikke overgået til dig, før hesten er leveret og når hesten er leveret syg/dårlig/skadet under transport hæfter du ikke for hesten eller de skader den har pådraget sig under transport... og jeg understreger lige at det afhænger af med hvem og hvordan du har handlet.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

dr. dyr
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 07:28

Jeg ville i dit sted have et tæt samarbejde med dr. dyr - Jeg ville ikke tage chancen.

Hvor er transportøren i denne sag, jeg ville formode at forsikringen allerede var inde over, alle der transporterer heste/dyr professionelt, skal have en forsikring der dækker skader opstået under transport.

jette

2 helt nye hestebokse ledige for indflytning Ponyboks ledig pr. 1 sep.

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

8787654543
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 11:01

Hestetransportører skal IKKE dække skader sket under transport da transporten af ens hest er på eget ansvar. Jeg har nemlig selv prøvet at få leveret en skadet hest af en transport, og der er ikke noget at gøre medmindre hesten er død under transporten- så får man vidst slagte prisen. Og egentlig kan jeg godt forstå det, da de jo tit bliver brugt til at køre ikke transportvante heste.

Tilgengæld dækker ens hesteforsikring (så fremt man har sygeforsikring på hesten) også selv om den er nytegnet.

Ved ikke hvad du kan gøre ud over at have et tæt samarbejde med dyrlægen. Held og lykke med det

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 11:14

husker rigtigt... og jeg har ikke lige tid til at tjekke op på det, men er der handlet privat og der ikke er aftalt andet overgår risiko til køber v. levering dvs transporten er stadig på sælgers regning og risiko. Køber burde få alle udgifter returneret plus får hesten varige mén, er det også på sælgers regning.

Ehrm... find selv på noget..

0
0
Svar på denne tråd

Risiko
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 14:52

Hvis det er sælger der leverede hjem til dig, er risikoen ikke gået over nej, men hvis køber selv har sørget for transporten er den. Det kommer netop meget an på, hvad der er aftalt.

Uanset kræver det bare hurtig reklamation - jeg ville da klart overveje, enten at hæve eller i det mindste kræve omkostningerne dækket, hvis der ikke var sket risko-overgang rent juridisk. Men som sagt, kommer det helt an på jeres aftale. (Fx aftaler jeg normalt, at sælger leverer til min dyrlæge, der så tjekker hesten. Er den ok skriver vi kontrakt, og så kører jeg selv hesten hjem. Så er den første del af risikoen sælgers og hjemturen min risiko.)

Selvfølgelig er det først og fremmest relevant, at hesten kommer sig, men det kan hurtigt blive dyrt, så ville nok lige overveje at få undersøgt, hvorvidt hesten overhovedet var leveret forud for skaden. Det er lang tid siden jeg selv har haft købe- og transport-ret og jeg har jo slet ikke oplysningerne, men skriv evt. til en af de gratis retshjælpe med alle oplysninger, hvis du vil gøre noget ved det..

Held og lykke med patienten uanset..

Ift. forsikring kan der iøvrigt godt være lidt problemer med at få dækket, hvis risokoen stadig var sælgers. Forsikringen kan godt finde på at kræve, at du handler tilbage/kræver omkostningerne dækket fra sælger, hvis du har ret til det.

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 15:29

Først vil jeg sige til trådstarter hvor er det godt at du sørger for hesten, det er jo ikke sjovt at få en skadet hest hjem.

Mht. forsikring:

Så er det godt nok nogle år siden jeg var i transportbranchen, men jeg er da helt sikker på at transportøren har ansvaret hvis en hest/vare går i stykker -

tænk på alle de pakker der bliver sent rundt - når noget er gået i stykker skal det med det samme oplyses til vognmanden som så sender sagen til forsikringen, hvorefter man får en ny vare eller erstatning.

det er jo helt galamatisa andet

jette

2 helt nye hestebokse ledige for indflytning Ponyboks ledig pr. 1 sep.

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sår ...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 16:24

Min 2 års kom alvorligt til skade for 1½ måned siden, såret sidder på pipen ned mod koden, dog ingen seneskader. Det blev også syet med det samme og forbundet i 7 dage, hvorefter det skulle have luft. Såret sprang dog op igen, hvorefter det ikke kunne syes igen. Under hele forløbet har jeg haft dyrlæge ude hver 2.-3. dag for at tilse det, samt jeg har givet sulfa og smertestillende indtil nu + jeg holder det rent og sprayer med noget "plaster" der både desinficerer og holder fluer væk. Min var beordret boksro i 14 dage, derefter har hun gået på en lille sygefold.

Hvis du er usikker, synes jeg du skal få dyrlægen ud igen og kigge på det.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

988767676554
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 18:14

Jette: de dækker kun ved færdsel uheld. Læsning, transport og aflæsning er ejers ansvar.

Mht hvem der har ansvaret kommer jo an på hvem der har bestilt transporten. Hvis køber har bestilt transporten, slipper sælger jo ansvaret ved afhentning af hesten, ligesom hvis køber kom med egen trailer.

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider