Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Trist hest efter massage...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 14:22

Hej HN´er

Jeg er en smule i vildrede og vil derfor høre om jeres erfaringer...

Jeg har en 5-årig vallak der er igang med tilridningen - lidt sent men har først fået ham i jan. 2010 og inden da var der intet sket på den front.

Har komemr fra lidt kommerlige vilkår og var underernæret da jeg fik ham hjem. I dag er han i fin foderstand, og vi er som sagt igang med tilridningen af ham.

Han begyndte at virke meget stiv i nakken/ryggen hvorofr jeg havde min dyrlæge ude og tjekke ham. Han kunne mærke han havde lidt siddende i nakken/ryggen og anbefalede en massør.

Jeg havde så massøren ude første gang i tirsdags og derefter har jeg bare haft en trist hest! Han er slet ikke sig selv og selvom hun sagde han godt kunen blive øm, så gør det ondt at se ham så trist.

Han har været ude på stub markerne en tur total på hans premisser da jeg ikke skulle presse ham til noget og ej samle hem den kommende tid og ja han ville da gerne med men den store gejst var der ikke.

Jeg vil gerne have han snart er på toppen igen og kan rende glad rundt på folden for det andet her har jeg det rigtig skidt med, så har I nogen erfaringer med at jeres heste reagere sådan efetr massage??

Det skal siges at han ikke var påtoppen inden massagen og var lidt trist men det tror jeg da pokker hvis han har haft ondt, men nu er det bare endnu værre....

En smule fortvivlet hesteejer!

Mange hilsner fra Christina

- og den dejlige pinto vallak Casper

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke iorden
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 14:30

Jeg kan da godt forstå at du er trist selv, det er ikke iorden at din heste ændre karakter efter en gang massage, jeg ville kontakte massøren for at høre om han eller hun har erfaring med sådan en eftervirkning - eller hvad han eller hun mener er galt.

Jeg arbejder selv med massage, og ville bestemt blive nervøs hvis en af mine blev mere trist end før - det skulle jo gerne gå den anden vej.

jette

0
0
Svar på denne tråd

den kan være
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 07:42

hvis den er mere øm efter 1. massage, kan det være fordi den har infitrationer og problemer i de dybere liggende muskler. Almindeligvis masserer man en hest der har ømhed og problemer i en opstartsfase der hedder 3 gange massage med en uges mellemrum.

Jeg har også været udsat for heste der blev mere øm efter 1. gang. 2. gang løsnede den op og blev bedre. 3. gang var den i top.

Massage kan også trække andre skavanker op til overfladen, som intet har at gøre med musklerne. Men hvor hesten har aflastet for den skavank og efter massage kan den virkelig skade trænge frem. I det tilfælde at massagen ikke virker efter 2 - 3 gange, skal der en anden behandler på... kiropraktor eller dyrlæge til at bestemme videre behandling.

VH Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

massage
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 08:10

du skriver at din hest var lidt trist inden massagen, så ville jeg ogå tro at den enten er blevet lidt mere øm efter der er blevet "rodet" lidt ved musklerne eller den har et yderligere problem. min hest har problemer med skævt korsled, når han er blevet rettet og korsleddet er "fint" elsker han massage men når han er dårlig der, vil han ikke ha massage.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar :o)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 08:46

Heysa....

Tak for jeres svar det er altid rart at høre andres erfaringer.

Min hest er heldigvis ved meget bedre mod nu her en lille uges tid efter 1. massage og han skal så have behandling igen i morgen så er noget spændt på hvordan han så reagere på det.

Men han har helt sikkert været øm det er der ingen tvivl om men håber at et par gange massage mere vil løsne så meget op at han igen er på toppen.

God dag til alle!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 09:43

Jeg ved ikke så meget om hestes reaktioner, men hos mennesker er det normalt at man kan blive lidt småsløj (influenzalignende symptomer uden eller med ganske lidt feber, sløvhed/træthed, kvalme osv.) efter man er startet i kiropraktisk / massageterapeutisk behandling. Særligt hvis man har haft rigtig svære muskelinflitrationer skal man forvente at man kan få denne type af reaktioner, når behandlingen påbegyndes. Typisk bliver man også voldsomt træt lige efter behandlingen og nogle gange også dagen efter. Det er et tegn på at kroppen reagerer på behandlingen.

Min egen hest reagerer også med voldsom træthed på dagen og en enkelt gang også dagene efter, når han har haft kiropraktor. Og han er normalt lidt af et energibundt.

0
0
Svar på denne tråd

hvordan går det
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 18:07

Jeg tænket om du ikke kunne komme med en opdatering det ville være rigtig skønt at høre hvordan det går med din triste hest.

jette

2 helt nye hestebokse ledige for indflytning Ponyboks ledig pr. 1 sep.

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Up-date
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 20:27

Jo Jette selvfølgelig kan jeg komme med en up-date

Min dejlige hest er heldigvis ved godt mod igen men han er stadig øm i nakken og vil ikke tillade at blive samlet når jeg rider ham... Han er dog kun blevet reddet på stub marker den seneste uge for at undgå at ride i volter m.m.

Jeg får besøg af massøren igen i morgen og hun vil komme igen så han får ialt 3 behandlinger.

Hjælper det ikke mener hun jeg skal have en dyrlæge (hun har anbefaket Tove Due) til at tjekke om der er noget galt med hans tungeben.... Nogen med erfaringer omkring dette??

Nå men jeg håber selvfølgelig at massagen kan gøre ham klar igen, men er da noget spændt på hvordan han reagere på 2. gang massage i morgen!

God dag til jer alle...

0
0
Svar på denne tråd

Videre forløb
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 14:28

Hej igen...

Så har Casper fået 2. gang massage og han har helt sikkert været træt efterfølgende men slet ikke så modløs/trist som efter 1. gang.

Så jeg tror på at han bare har gaft rigtig ondt og influenza krop efter der er sat gang i en masse den 1. gang.

Men massøren mener ikke hun kan "helbrede" ham, så nu har vi den 01.09.2010 fået en tid ved Tove Due så håber jeg at hun kan hjælpe os videre.

Han er nemlig total følsom når jeg kommer på ryggen af ham begynder at gå/løbe afsted og når jeg så tager fat i tøjlerne smider han hovedet tilbage og bidder sig fast i beddet så jeg slet ikke kan styre ham + han i dag begyndte at rejse sig!! Det er bare ikke holdbart det her og alt for farligt!

Så snart jeg begynder at skridte ham fremad stopper det for det meste, men det er ikke godt.... Nogen med lignende problemer??

Jeg har nemlig svært ved at se om det er fordi det gør ondt på ham eller om det er fordi han er ulydig.... Jeg håber virkelig Tove kan hjælpe....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 15:33

Lad endelig være med, at ride ham mere før han har været i behandling hos Tove Due.

Det er tydeligt, at høre ud fra din beskrivelse, at han forsøger, at undslippe en smerte.

Så smid ham endelig i traileren og kør til Tove med ham.

Og kom meget gerne med en opdatering, når han har været i hænderne på hende.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nakken
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 12:53

Hejsa...

Også min konklusion så vi arbejder fra jorden og går ture m.m. de næste 10 dage indtil vi har været ved Tove.

+ selvfølgelig trailer træning så han ikke går amok på turen til Tove!!

God weekend til alle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider