- så blev det måtte jeg ty til computer og tastetur igen og spørge alle jer søde og kyndig hestefolk her inde på HN 
jeg står lidt i et dilemma.....
Jeg havde for snart 3-4 uger siden massør/kiopraktor til min hyp. Han havde lidt problemer med anspændthed ved lænden og ryggen. Hun fandt så også spændinger andre steder. B.la: skulder,forpart og halsen, og det var mest muskelømheder og et par enkelte små blokader der blev løstnet op for. Ikke det "vilde".
- før og efter behandlingen blev jeg bedt om at longere ham, så hun kunne se ham i bevægelse, og sørme om dyret ikke var halt på Højre forben!... første gang i hans 12 år lange liv. Det var ikke meget han var halt, så vi blev enig om at han havde lavet et eller andet på folden, og jeg lod ham få fri ind til han var haltfri. Behandlingen hjalp ikke på hans halted. ca. 1 1/2 uge efter var han fit for fight, og begyndte at ride igen stille og roligt.
- ingen halthed, og en meget tilfreds hest oven på behandlingen 
nu er han halt igen.... i visse situationer....
han er halt når:
- han skal drejer i trav (hun højre volte).
- når han skal rundt i hjørnerne i ridehallen (kun trav).
- Når jeg rider dressur....
han er IKKE halt når:
- der står på tur eller "stubmarke", uanset om det er en frisk
tur, dressurtræning eller ren hygge (har haft en med til at kigge efter).
- Når han skal springe....
- Når han går lige ud i ridehallen.
jeg har prøvet at varme op med 15-20 min skridt inden jeg begynder at trave, og så er der ikke noget overhovedet, og det er uanset hvor henne jer er og hvad jeg laver
Helt ærligt, så sgu´man næsten tro han tager røven på mig... dvs. Så længe det er "sjovt" så er han pludselig ikke syg mere, men han har ikke gjort så´n noget før, så det kan det jo næsten heller ikke være... eller????.... 
- så vil lige vende med jer godtfolk her inde, inde jeg ringer efter "doktor-manden"....
Er der nogen af jer der har oplevet noget der minded om min situation???