Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

snehvid hale -hvordan?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 11:23
Nu har jeg lige været til dyreskue med min skimmel, det gik fint - men altså hvor var hans hale grim og beskidt. jeg havde vasket den 5 gange i skimmelshampoo, 1 gang i blå biotex, dyppet den i vand med klorin 3 gange !! - men lige meget hjalp det. halen var og blev brunligt/gullig i enden. møgirreterende!
Men jeg ser jo at der rundtomkring står heste med helt snehvide haler - hvordan gør I ??? Skal jeg lade klorinen sidde længere? eller er der vidunderprodukter jeg ikke har hørt om?

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Har selv..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 11:38
... en skimmel
Er svært og finde noget der hjælper.. synes heller ikke skimmel shampoo virker.
Har du prøvet sæbespåner?

0
0
Svar på denne tråd

hvad med at pudre den?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 11:43
Ved ikke lige med hvad, men et eller andet hvidt og ugiftigt....bare en strøtanke.

/Bluebell
0
0
Svar på denne tråd

Blånelse
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 12:23
se overskrift. Har ikke prøvet det selv, men det skulle efter sigende være godt. Det er et blåt pulver man normalt bruger til hvidt tøj, som er blevet gulligt. Inden man fik vaskemaskiner, var det meget almindeligt.

Held og lykke med halen!

Mvh. Stine
0
0
Svar på denne tråd

hvor kan man købe
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 13:31
hvor kan man så købe blånelse? har selv en hvid pony :)

Kærlige hestevrinsk
Anne Sofie

Kun idioter er ikke bange for heste

0
0
Svar på denne tråd

Kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 15:37
Hejsa

Læste i et eller andet blad, at kartoffelmel var enormt godt til at tage det skidt og møg der giver den grumsede/beskidte farve.
Skulle side lidt, og så børstede man det af.

Ved også man kan få noget til hunde, der især bruges på westier inden de udstilles.
Kridt tror jeg faktisk det er, men ikke sikker?!

Mvh
Janni

(Den glade indehaver af en hvid hest og en pinto*S*)

Halvpart søges til stor dejlig frisk hoppe.
Boks udlejes. 600 kr. inkl. hø/halm.
V. Mørkøv m. gode ridefacilliteter og tæt på skov.
0
0
Svar på denne tråd

Brun sæbe ....
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 18:09

Jeg har to hvide haler, som jeg vasker i brun sæbe om det er flydende eller fast er underordnet. Resultatet kan du se på min præsentation, hvor Sheiken står med en fin hale som var vasket 2 dage forinden. Husk at bruge varmt vand,- det giver det bedste resultat,- samtidig efterlader sæben en glans, som er rigtig flot. Tro mig jeg har købt forskellige shampooer til hestehaler,- men dette meget billige produkt har bestemt været det bedste.

:-DHilsen Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Jeps brun sæbe er noget der dur
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 21:01
Jeg bruger også brunsæbe til ponyens hvide hale. Det er som om at der ligger sig en hinde omkring hårene så de holder sig rene i lang tid. Har for iøvrigt prøvet det trix med kartoffelmel...... spild af kartoffelmel.

Med venlig hilsen Gitte :-)
0
0
Svar på denne tråd

det må jeg prøve så
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 08:33
så må jeg til at bruge brun sæbe - jeg kan jo se at halerne er flot hvide. Det ville da være rart hvis det var alt der skulle til. - tænker også på at eks. "showshine" til haler er hundedyrt - det lægger også en hinde på hårene. Jeg går fluks ud og køber brun sæbe og prøver det i weekenden - er ret spændt på resultat.

til vibeke : det var da en ualmindeligt dejlig vallak du har - jeg ville også gerne have en lipizzaner eller en blanding en dag - den skulle ligne din bare lidt mindre (155).

Rid smukt
Rid Klassisk.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider