Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

beskåret for hårdt
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 14:59

Hej allesammen

Håber i kan give lidt input.

Har netop haft dyrlæge til vores 4 mdr. gamle føl, da han er blevet halt og jeg havde min mistanke til at det var pga. beskæringen. han fik beskåret hove for første gang i onsdags.

Hendes dom er at føllet er beskåret en smule for stejlt, og lige rigeligt er taget af.

Hun ville ikke som sådan gøre noget nu, da det ikke virker til at sener mm bliver strukket eller overbelastet, hun ville blot vente og så få rettet op så snart der var noget at tage af igen.

men jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer med dette??

Mvh

Mie

med ox araberne Fadligt og Dagirr samt palominohoppen Shakira, og hendes skønne hingsteføl efter Dagirr.

Shakira sælges, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

smed....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 15:58

Har ikke prøvet det med føl. Jo, sidst var mit føl lidt øm dagen efter.

Men min hoppe blev engang beskåret for meget OG forkert. Altså han havde prøvet at rette hendes indfodethed op, og kun beskåret den ene side.. Puha.

Hun var stokhalt, vel 7 mnd. BoT hjalp (efter 20 min med det på, var hun rengående, men det skulle gentages hver dag, indtil hun ikke fik tilbagefald mere), og det blev også godt, da hun fik bløde plast sko på, en periode før hun endelig fik sko på.

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Nyt link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

Halt føl
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 19:19

Du skal være meget opmærksom på et halt føl. Er du rigtig uheldig kan det resultere i en bukkehov, hvis føllet aflaster benet. I øvrigt skal man være meget varsom med at beskære føl og kun tage ganske lidt af gangen og absolut kun, hvis det er nødvendigt. Det kræver desuden en dygtig smed, da fejl kan gøre så meget skade.

Nu er jeg ikke dyrlæge, men jeg ville overveje at give dit føl smertestillende (Metacam) i nogle dage.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider