Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

forfangenhed slut- halt igen????
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 11:00

ØØØØØVVVVV jeg er ved at gå ud af mit gode skin.

Min vallak er ved at komme sig ovenpå sin forfangenhed og har haft smed og fået såler og pakning i forhovene og var haltfri.

Nu er han så ligesom blevet stiv i det ene forben igen....

Han halter ikke ikke decideret og der er ingen hævelse eller puls eller andet at se. Han er nærmest stiv og det ligner at han trænger til at røre sig.

Humøret er i top og han er minster frisk.

Han går stadig på lille jordfold og får selvfølgelig ikke græs endnu.

what to do?.....

0
0
Svar på denne tråd

Smertestillende
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 12:33

Hvor lang tid siden er det at han blev konstateret forfangen? Og er han stadig på smertestillende?

Aslan var på smertestillende i en måned, hvorefter han langsomt blev trappet ud. I den akutte fase skulle han have fuld dosis i 14 dage, hvorefter han skulle trappes ud. Men da dosis blev sat ned, blev han en smule øm igen og dosis blev sat op igen i endnu 14 dage. Først efter halvanden måned var han taget helt af det smertestillende og kunne gå og løbe helt uden at halte/stikke.

Efter 2-3 måneder begyndte jeg at longere ham max. 5 minutter og derefter at påbegynde ridning (skridtture).

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan er til salg

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 12:38

Han blev konstateret forfangen for 5 uger siden i fredags. Han fik smertestillende i lidt over 14 dage. Blev trappet langsomt ud. Han har gået uden smertestillende nu i ca 14 dage. Havde smed for 1 uge siden.

Blev så "stiv" i det ene forben i lørdags. Det er blevet lidt bedre idag men er stadig bekymret.

Har nogen af jer oplevet det samme?

0
0
Svar på denne tråd

Står han inde eller ude?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 13:48

Går han på fold nu? Hvis ja hvor længe går han ude pr. dag?

Er det konstant at han halter eller er det galt på bestemte tider af dagen? Halter han f.eks. mere, lige når han kommer ud af boksen?

Hvilken dag havde han smed?

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 14:30

Han går alene på en lille jordfold med hø. Der er han ca 4-6 timer om dagen. Han står mest stille og spiser. Går kun ganske lidt rundt da pladsen jo ikke indgyder til de vilde løbeture (med vilje selvfølgelig)

Han halter mest når hanlige tages ud af boksen. Det er som om når han først har gået en 8-10 skridt bliver det bedre.

Han havde smed forrige lørdag - altså for 9 dage siden.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 15:07

Min var også lidt halt 1½ måned efter forfangenhed. Jeg fik hende tjekket og rettet hos Osteopat, som fandt noget i knæet. Genoptræning og derefter var hun haltfri

Måske fordi de aflaster benene pga smerter under forfangenhed.

0
0
Svar på denne tråd

pyha...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 15:05

hesten er heldigvis rengående idag igen;-) ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider