Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken til fjordhest
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 21:27

Da der jo i øjeblikket er udsalg mange steder, har jeg været ude og kigge efter dækken til min fjordhest. Normalt sværger jeg til Horsewares dækkener, men da de er forholsvis høje i halsudskæringen duer de ikke rigtigt, da de ender halvejs oppe på halsen (hun har stritman). Hvilke dækkenmærker/modeller bruger I til jeres fjordheste?

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

dækken til en fjordhest ???
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 21:38

Vores fjordheste går altså altid uden dækken - de har kun et flisdækken på hjem i traileren om vinteren efter træning - og kun hvis de har svedt - det bliver pillet af allerede før de står i boksen.

Jeg ved godt det bliver mere og mere modernet at klæde en fjordhest på som en svagelig dv - men.... der må nu være grænser.

Vi bruger vores fjordheste på nøjagtigt samme dressurplan somm andre heste, rider i terræn og rider på tur, sveder de bliver de ordnet med halmviske eller hårtørre - det er nemmer og billiger end klipninger og vinterdækner.

Mette

Ejer af Frederiksborg og Fjordhest - to viunderlige racer

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 22:18

... Masta og Horseguard.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 23:29

Det sidste år jeg havde Fjordhest, brugte jeg regn og vinterdækken.

Købte de ret billige 4horses dækner fra Tika og et dyrere Masta vinterdækken.

Begge mærker passede hende godt uden at hænge for langt nede på bringen eller virke for store i længden fra ryg til underkant.

Synes kvaliteten i de billige 4horses virkede fine i kvaliteten og de holdt sig pæne ganske længe.

Det fra Masta nåede vi ikke, at bruge mere en 7-8 dage, men det sad super godt og var lækkert i kvaliteten.

Sagde Anne Mette

Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang.
Glemte at vågne d. 25-10-09

Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd

Horseware
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 04:56

Hej Du...

Nu skriver du godt nok det med Horseware, men vil bare lige fortælle, at den ene fjordhest på gården, hvor Grå stod i starten, den gik med Rambo og det fungerede fint.

Men der er jo også forskel på fjordheste

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

Vestegnens Rideklub

0
0
Svar på denne tråd

Dækken til....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 07:16

en fjordhest, som oftest har stritman. Køb et dækken uden den halvhøje hals. Halsen får manen til at se mærkelig ud. Ellers kan du bare købe et af de billigere mærker. 4horses fra Tika fungerer egentlig ganske udmærket.

en fjordhest er en dejlig hest....og en islænder også!

0
0
Svar på denne tråd

Min fjordhoppe
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 07:17

Selvom du måske vil styre udenom Horseware, vil jeg da fortælle, at min fjordhest går med Amigo fra denne serie. Det er kun de nederste 10 cm af manen, som lægger sig ned pga. dækkenet.

Synes det ligger helt kanon på min lidt brede dame.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider