ja nu har jeg snart haft isabella i 6 år... hun er mit et og alt, og de sidste 3 år har været det rene helvede for os begge med gentagne skader osv...
men de sidste 3 år har tilgengæld også gjort, at jeg på mystisk vis har udviklet en mavefornemmelse, som aldrig tager fejl.... min mavefornemmelse har i flere år sagt mig når noget har været galt med isabella.... og idag var ingen undtagelse....
Jeg har ikke set hende hele dagen, men alligevel har jeg haft en nagende fornemmelse i maven som sagde at isabella var halt... har hele dagen gået og overvejet om jeg skulle longere hende og tjekke for halthed inden jeg skulle ride.... for jeg kunne fornemme at noget var galt, selv uden at have været i nærheden af hesten...
da jeg kommer ud til hende her til aften, trækker jeg hende ind fra fold... for sjov ville jeg løbe med hende på folden, og på hendes skygge (hun løb bag mig), kunne jeg se den var gal 
nå ind i ridehuset og slippe hende fri, og ganske rigtig hun var nikke-halt på venstre forben
følte dog en form for "lettelse" over det er venstre, da hun jo i to år i træk er kommet til skade med højre forben...
NÅ op i stalden og tjekke damen.....!
og HVAD finder jeg, boret lodret op i hendes stråle (i kløften)
denne 4 cm lange pind 

jeg vælger at tro og håbe på at pinden er synderen (for den sad jævnt godt fast)...
hun har haft fri i to dage, så den kan i realiteten have siddet der siden søndag 
Nu får hun indtil torsdag, og er hun ikke rengående der må doktor dyr lige tjekke hende, han kommer alligevel og skal vaccinere og tjekke hendes blodprocent...
men jeg kan da ikke lade være med at være lidt "chokeret" over hvordan min mavefornemmelse hele dagen har sagt der har været noget galt, og når jeg så kommer ud til krikken er hun halt 
har haft hendes hov i sæbevand for at gøre rent, skyllet godt og derefter dryppet lidt jod ned i strålen... er det fint nok???
og tror i jeg skal vaske det dagligt??? der var ikke noget blod på pinden