Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vitamin og mineral
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:47

Nu har jeg tænkt og tænkt og tænkt! Jeg fodrer normalt med Hippolyt foder, men spekulerer på om jeg ikke godt kan nøjes med at give hypdyrene en vitamin og mineral blanding istedet for fuldfoder sammen med deres hø!?

De holder huldet perfekt på høet og jeg ser et eller andet sted deres foder som en stor udgift og lidt spild, for godt nok er de dækket ind med det de har brug for, men det må kunne gøres billigere og med samme effekt!?

Der er 2 Fjodheste, 2 Shettere og 1 Traver, så mit spørgsmål er: kan alle sammen nøjes med hø og vitamin/mineral bla. (evt. Salvimin) og hø???

De går pt og feder den af og to af dem bliver kun redet 1-2 gange om ugen og det er ikke andet end hyggeridning.

Skal jeg supplere med noget ekstra energi de dage de rides?

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak

www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:51

Umiddelbart så vil jeg sige ja.. Mine heste (arabere) lever af vitaminer/mineraler, roepiller og hø. De er i fint huld og ser generelt rigtig pæne ud i pelsen mv.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:56

Tak for svar

Dvs. at det vil ikke kræve at give mere i tilfælde af at de bliver redet mere på et tidspunkt? Feks. olie eller andet supplement?

www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 13:32

Jeg har det helt på samme måde som dig. Jeg giver også hippolyt nu og de har slet ikke brug for foder. Har en islænder og en dv som begge er meget runde og laver heller ikke ret meget.

Jeg synes faktisk også de begge ser lidt kedelige ud i pelsen, selvom de får det de skal have.

Jeg har tænkt mig at købe travo sport og en billig müsli blanding som de lige kan få et par håndfulde af til at blande travoen op i og evt en håndfuld lucerne hver (lucerne feder vel ikke?)

Ellers får de stribegræs så de ikke bliver for tykke.

Så jo de bør være dækket helt ind med en vitaminblanding. Og hvis de fungerer fint på dette så fortsætter jeg til vinter hvor de så bare får hø/wrap

0
0
Svar på denne tråd

Alt feder!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 13:58

Lucerne har ca 1 FE pr. kg, det samme har meget musli foder.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:45

Det er ikke nemt at være for tyk og samtidig glad for mad :-D

Noget skal de jo have at leve af selvom de er tykke, så et par håndfulde skader vel ikke. Man kan jo evt købe en blanding til forfangne heste, der kan ikke være meget fedende i sådan blanding...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:29

Jeg ville klart anbefale f.eks TM Minivit sommer, bolscher som ikke feder, men dækker dem ind med vitaminer og mineraler.. De skal have 10 gram pr 100 kg hest, hvert bolsche vejer ca 10 gram.. Det er billigt og en 10 kgs spand holder dælme længe!

Ser de fine ud huldmæssigt på hø/græs/wrap, hvad man nu har, så er der umiddelbart ingen grund til at give dyrt og fedende foder i krybben

Og nej, det burde ikke være nødvendigt at tildele ekstra til en gang hyggeridning

Mercedes 2.3 -rust,velholdt stationcar sælges,god hestebil :)

Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså :)

0
0
Svar på denne tråd

Eggersmann Bricks
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 18:24

Hejsa.

Hos os bruger vi Eggersmann Mineral Bricks, som fungere super fint både til fjordheste, shettere, islænder, dv osv. (;

Selv vores 2 enåringer klarer sig på bricks, dog for de så mange som de store. (;

Findes også i større end disse:
www.eggersmann.dk/ index.php?pageID=283&a...&CID=6

-Mia

0
0
Svar på denne tråd

hvis...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 18:30

hvis det er naturmusli, er det svært at stikke i pris. Medmindre de får over de 500 g, fordi de trænes meget. Men så kunne de alligevel knap gå med den kost - vitaminer og hø.

Mine vitaminer er næsten ligeså dyre som N.musli. Hvis den da stadig har en kg pris på 9-10 kr. Altså 4-5 kr/dag. Mine vitaminer koster 3 kr/dag. Men giver så ydermere soyaskrå, lucerne, salt. Det ville personligt være billigere for mig at gå tilbage til n.musli.

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider