Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Think Fly = føj!! Hvad gør jeg så?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 08:09

Jeg har prøvet at give min store ældre vallak Think Fly mod hans sommereksem, men han synes godt nok det smager ulækkert. Det kan hverken spises i lucerne, i mash eller blandet med æbler og gulerødder....skal jeg mon så bare se i øjnene at det ikke skal på menukortet?

Hvad gør I andre, for der må da være flere heste der ikke kan lide det, med den smag/lugt det har?

Alternativt: tror I folk køber/søger sådan et produkt "brugt" her på MP?

Og kan jeg overhoved være sikker på det rent faktisk er sommereksem, når jeg ikke har været hos Dr. Dyr? (Hale er kløet i smadder, haleroden er et stort sår med vædske og skæl)(Desuden hæver han op ved ALLE stik) Det er bare min egen uproffesionelle diagnose i mangel på penge til endnu et dyrlægebesøg

SÆLGER UD AF GODE TING, BLA: ALBION SLK W, BANDAGER, E-AMINO, SKRIDTTÆPPE...OSV. TJEK MINE ANNONCER.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 13:39

Jeg ville nok få en dyrlæge til at kigge på ham hvis det var min så han kan få noget kløstillende da det ellers bliver værre. Du kan evt vaske halen i saltvand. Kan du ikke give ham et insektdækken eller sådan noget på? Jeg overvejer at købe det der hedder flusa extra som kun skal hældes på omkring en gang om måneden. Det er ret dyrt men også drøjt i brug.

0
0
Svar på denne tråd

chancer
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 13:55

Hvor mange "chancer" har du givet ham til at spise det? Det jeg mener er, at første gang jeg puttede Think Fly i maden til min plag gad hun ikke at røre det, men efter to dage ca. røg det ned uden problemer.. :-)

Celeste Liva - en engel kaldt tilbage alt for tidligt..
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 16:21

jeg har givet ham 3 chancer men har nu hørt fra forhandler at jeg skal prøve at give en kvart skefuld og så trappe op til de 3 han skal have, så i dag må jeg prøve at liste lidt i ham igen.

Han bliver skam vasket på haleroden i mediskrub, smurt med aloe vera om morgenen og skinhealer om aftenen, får dækken på de værste dage og anti-insekt-spray de dage hvor der er vind og ikke så varmt.

pyh jeg synes det er pænt krævende...! og havde håbet Think Fly måske var et vidundermiddel

SÆLGER UD AF GODE TING, BLA: ALBION SLK W, BANDAGER, E-AMINO, HVIDLØGSGRANULAT...OSV. TJEK MINE ANNONCER.

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 16:32

Ja det kan jeg godt så, så er der ikke mere at gøre end du i forvejen giver. Jeg giver mine den der sommerblanding fra Askhim, ved ikke om det hjælper?!

Så har jeg lige bestilt Flusa Extra på nettet. Ellers er mine inde om dagen og ude om natten. Det er sgu ikke nemt med alle de insekter, øv øv. Min varmblod får også store buler af stikkene.

0
0
Svar på denne tråd

Think Fly..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 14:20

Jeg prøvede det på min gamle hest da han virkelig var plaget at alle de små dumme dyr..

Han ville dog spise det sådannen da okay, hvis jeg puttet det i beetfoord.

Men syntes ikke det hajlp overhoved, desværre, havde os håbet med stoppede efter jeg havde brugt en at de store spande op og der ikke var sket noget..

0
0
Svar på denne tråd

kræsen hest..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2010 15:59

Jeg har også en pony med sommereksem, jeg købte engang to spande af de der "equi bite ban" (mener jeg de hed) der var hvidløg og biotin i, det var slikbaljer.

Jeg købte dem for sonnis skyld,altså ham som have eksemen.

Han kunne IKKE li den, han rørte aldrig spanden, men de andre ÅD af den så de fik tyndsk!d.

Hvis du ikke får din hest til at spise det, så vil jeg gerne købe det du har tilbage, det er værd at prøve om min sonni kan li det.

Jeg har læst om produktet et sted og tænkte på at prøve det.

Vi er næsten naboer (kan se du bor i bjæverskov), så jeg kan afhente spanden hvis vi kan finde en fornuftig pris på det.

Brogede ponyhingste sælges!

1 og 2 år (helbrødre).

Forventet stang på 108 cm.

Meget kælne og nemme at omgås.

Pris 1.000 kr pr stk, se annonce her:

www.dba.dk/blanding-hingst-1-aar- 100/id-67516116/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider