Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ungheste spat / Muskler
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 07:42

Hejsa.

min ladator er 6 år gammel holstener.

han gik igennem bøjeprøve på alle 4 ben i forgårs, han har dog spat i V bagben.

min dyrlæge mærkede ham lidt på ryggen for at se om han skulle have ondt, det havde han så i H side, mit sprøgsmål lyder så, kan det være fordi han har aflastet V bagben den gang han var "halt" og havde ondt (han blev tilredet for 4 mdr siden)

med rytter går han rigtig godt, går selv i holdning og er fremadgående, men på H volte søger han selv over på V volte det lyder lidt mærkeligt :0) men man kan mærke på ham nå man rider ham at han ikke er vild med den.

Det var kun i muskellaturen der var smerte i.

ligeledes har han staldkrampe i mild grad på V bagben.

jeg får massør til ham i dag samt laser behandling.

men tænker om jeg skal kontakte en kiropraktor også ?

kan i genkende noget af det ?

Med to smukke Holstener drenge Ladator F og Von harknags Wotan

0
0
Svar på denne tråd

Aflastning
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 22:40

Det er meget normalt at hesten aflaster i lænden, hvis der er smerter/halthed i bagbenet. så det vil nok være en god idé med regelmæssig massage.

Jeg tror ikke, det vil hjælpe noget med en kiropraktor, med mindre massagen ikke virker.

Er du sikker på, at han ikke har smerter mere?

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 08:27

Han har ikke smerter i lænden, men i ryggen på H side der hvor sadel puderne rammer..

jeg har nu kigget på min nyomstoppet sadel, og det var tydligt at se sadlen var skæv i puderne og ujævn i stopningen. jeg ved self ikke om det kan have noget at sige men sadelmageren kommer igen i ... (det er 4 mdr siden den fik en ny stopning, og drengen er mest redet på tur pga genoptræning)

massøren skulle have ham 3 gange af 4 dags mellemrum, av min pengepung.

hun kunne mærke der var spændninger i halsen og lidt i ryggen på H side.

Med to smukke Holstener drenge Ladator F og Von harknags Wotan

0
0
Svar på denne tråd

dejligt du er opmærksom
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 12:45

Det er helt normalt at det går i lænden i hvert fald.., og det hele hænger jo sammen.

det gør det jo af flere grunde, men også det, at hesten går uens, vil vise sig i "broen". Jeg har selv en gammel skade i foden, der har givet problemer i ryg, skuldre og nakke.

Men altså hvis sadlen ik er i orden, er det faktisk umuligt for den ikke at få ondt - så er det et spørgsmål om hvor meget den skjuler det, og hvor skarp man er til at spotte det.

Men da super irriterende!

Jeg ville også anbefale en massør, men det er også altid en god ide, at få gangeren tjekket af kiropraktor/osteopat.

I det hele taget er der jo tale om noget uens belastning i kroppen, og det ka bare godt betale sig at være obs på det, så den uhensigtsmæssige og øgede slidtage ik kommer til at spænde helt ben for jer.

- og er altid oplagt inden massageforløb, for at have muligheden for virkelig at få meget for pengene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider