Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoppe sammen med lille hingst?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 19:50

Jeg synes at kunne erindre, at jeg tidligere har læst om flere som har en lille shetterhingst gående sammen med store heste - også heriblandt hopper.

Nogle der har erfaringer med dette?

Jeg har en lille hingsteplag (shetter) på 1 år og til Januar næste år får jeg muligvis en hoppe hjem (stor hest).

Til den tid vil han være ca 1½ år.

Hvor store problemer kan jeg forvente, at få?

Resten af flokken består af 2 vallakker - bla en fjordhest som pt er leder af flokken og shetterhingsten har stor respekt for ham, men de er gode venner.

Hoppen er rar og har 7,9,13 aldrig sparket - kun markeret.

Planen er ikke umiddelbart, at hingsten skal kastreres, men kåres engang i fremtiden.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 20:18

Har fundet en del tråde om det - så er blevet lidt klogere nu:)

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 20:18

hvis du ikke vil have føl skal du nok IKKE lukke din plag sammen med hoppen!!! Det er utroligt så kreative sådan nogen dyr kan være når hormonerne raser

mvh

Vipse

Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny - kvittering fra 24/12-08 haves

Pris 3000,-

0
0
Svar på denne tråd

Hingst med hoppe
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 20:40

Nu ved jeg ikke, om du gerne vil have flere svar, men ellers kan du jo springe mit over

Min shetlandshingst på 82 cm går sammen med sine tre hopper (også shettere) og min araberhoppe på ca. 150 cm.

Der er overhovedet ingen problemer. Hoppen gider ham bestemt ikke, men hun jagter ham aldrig eller er hård ved ham. Når vi putter grime på hoppen, tror han somme tider, det betyder, at han skal bedække hende, og så spiller han lidt op - og så kan hoppen se virkelig arrig ud, og hun vil med garanti gerne losse ham en. Men hingsten er gammel og erfaren, så han ved godt, hvornår det kan betale sig at forsøge, og hvornår man skal pakke sammen

Selv om hoppen gerne ville bedækkes af ham, så kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig, hvordan det skulle ske. Ja ja - jeg har også hørt nogen sige, at hoppen lægger sig ned, men jeg har nu aldrig set/hørt et DOKUMENTERET tilfælde af dette. I øvrigt kunne han vel knap nå, selv om hun så lå ned...

Så jeg gætter på, det sagtens skal gå, når hingsten lige lærer, at der ikke er noget at komme efter.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 21:40

Jo kom bare med jeres erfaringer!!

Altså ud fra det jeg har læst mig frem til, så tager jeg nok chancen.

Og så længe den bette ikke har prøvet noget endnu og er så ung som han er, så tror jeg nu nok det skal gå.

Jeg er nok mere bekymret for om min fjordvallak vil få ejerfornemmelse af hoppen, da han tidligere har været hingstet i hans adfærd.

Men han er også blevet ældre og der er ingen grund til, at male fanden på væggen nu.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 22:57

min shetlænderhingst på 82 cm gik sammen med min DV på 163.... Det gjorde han til han var omtrent 3 år, så gad han ikke dele fold med hende mere....

MVH.

Betina

Smuk brun kåret hingst på 100 cm. + Kåret shetlandshingst på 82 cm sælges. Begge med hestepas/fuld stamtavle

Flere salgsponyer på min hjemmeside

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

hoppe og hingst
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 23:59

Det er altså ikke alt man kan selvom man gerne vil

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 11:31

Nu ved jeg ikke om du vil betragte det som dokumenteret, men jeg lånte en sommer for mange år siden en lille blandingshest fra en fjern slægtning. Han havde en præmie trav-hoppe gående som han ikke kunne sætte i fol efter utallige forsøg.

Han gav op men nænnede ikke at sælge den, så han sendte den på en af de bageste folde sammen med en shetter-hingst som selvskab for sommeren. Et lille år efter stod der så et mærkeligt kryds i halmen... Den var to år da jeg så den.

De havde regnet med hoppen havde lagt sig ned for at han kunne nå ;) De kan som tidligere nævnt være særdeles kreative når lejligheden byder sig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider