Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

jer med allergi heste??
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 22:38

Hejsa

jer andre HNér med allergi heste (hvor det er påvist med blodprøve)....!

hvordan har jeres heste det nu?? Hvor slem har deres allergi været og hvad blev hesten behandlet med???

Har i fået lavet vaccine til hesten, og har det haft en effekt???

spørger af ren nysgerrighed

hilsen sandie

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

MIn hest
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 23:23

fortæller jeg om i tråden "pollen headshakere" der ligger herinde :)

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

min er i vacineforløb
Forfatter: 
Dato:  14-07-2010 12:54

Hej Sandie...

Jeg fik for 1,5 år siden taget blodprøver på min hest, da hun år efter år kløede man og hale af.. hun blev tjekket den ene gang efter den anden af forskellige dyrlæger, der alle afviste sommereksem, og gav mig forskellige shampoo og cremer at vaske og smøre med.. de hjalp ikke ret meget..

Til sidst foreslog min dyrlæge at få taget en blodprøve, og simpelthen få den testet, så vi kunne se, hvad hun reagerer på..

som sagt så gjort.. det viste sig, at min hest var allaergisk over for husstøvmider, mitter samt en plante, der er i familie med Stauderne...

Efter kort tid havde ham dyrlæge, der analyserede blodprøven udviklet en vaccine, som jeg startede op på...

OG jeg vil sige, at hun er blevet meget bedre... hun klør slet ikke i manen, og stort set heller ikke i halen.. den smule hun har kløet i halen tror jeg stammer fra, at den har været en smule tør...

dog havde hun en periode, hvor hun så kløede sig alle andre steder på kroppen.. særligt maven var et problem... talte med min dyrlæge, som ikke kunne udelukke, at det havde noget med allergien og vaccinen at gøre, men hun syntes jeg skulle forsøge at vaske hende hver 2. dag i sådan noget shampoo, der ikke skal skyldes ud.. kan ikke huske, hvad det hedder...

Men hesten klør sig ellers ikke mere... dejligt...

Så det tyder på, at min hest har reageret godt på vaccinen, heldigigvis.....

MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker

{>

R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider