Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

elastik om vorte?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 12:39

Min ene hest har en stor vorte på indersiden af det ene baglår. Egentlig ikke noget der generer hverken ham eller jeg, men en dyrlæge rådede mig til at sætte en elastik om den, således at den blev afstødt, da han synes den var "grim" at have på en hest.

Hvad synes I?

Jeg er meget i tvivl om jeg bare skal lade vorten sidde eller om jeg skal forsøge at binde en elastik rundt om. Egentlig bryder jeg mig ikke om tanken om at sætte noget rundt om den. Føj.

Min kærestes hoppe har også en vorte siddende på indersiden af låret, dog kun en meget lille en og så havde hun en i gjordlejet som vi fjernede med xxterra engang for en del år siden. Den er aldrig kommet igen.

(og nej, han er ikke smittet af hende, da han havde sin allerede da vi fik ham)

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

Fæle vorte
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 12:51

Jeg forstår dig, jeg ville heller ikke bryde mig om at sætte en elastik om en vorte på hesten.

Selv har jeg også brugt Xxxterra til min hests vorter, og det var supergodt. Vorterne forsvandt og kom ikke igen.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer hesten og

gør den mere samarbejdsvillig

&

Samtaleterapi, hvor du kommer helt tæt

på dig selv og dine behov

0
0
Svar på denne tråd

havde engang
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 15:24

en hoppe der fik flere vorter. den ene sad under maven og var på størrelse med et barns knyttet hånd.

den kom der elastik på og den faldt af efter et par uger.

Efterfølgende måtte vi have dylægen til at brænde "roden" af vorten da den begyndte at komme igen.

Vorten forsvandt derefter helt, til gengæld til hun en ny på halsen..

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Vorter
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 15:58

Få dyrlægen til at sætte en elastik på næste gang han eller hun kommer i stalden.

Jeg har en hoppe der fik fjernet en lille en på bringen på den måde, men den skulle side godt til. Den faldt af, og er aldrig kommet igen.

For en del år siden, fik man gamle hoppe en i hoved, lige der hvor næseremmen sider, og den fik jeg frosset væk, og den er heller aldrig kommet igen.

Jeg har ikke så meget erfaring med det, men det billigste og nemmeste, var da klart elastikken :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Forhandling af Marstall, Myoplast, Myo+, HH Care, TRM

Folingsalarm udlejes

Nu også HorseLux produkter, bla. Fiberpiller

Opstaldning hoppeføl/plage tilbydes

www.stutteri-taldorf.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Elastik
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 17:30

Nogen, der ved, om elastikken gør ondt på hesten?

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer hesten og

gør den mere samarbejdsvillig

&

Samtaleterapi, hvor du kommer helt tæt

på dig selv og dine behov

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 21:52

Vi bruger elastik metoden til at kasterere bukkekid, man bruger det også til halekupering af lam - det ser ikke ud til at genere kiddene overhovedet, heller ikke hvis man rører ved det reagerer de.

Til geder og får bruger man små meget tykke elastikker og en speciel tang til at sætte dem på med - det ville jeg ikke tøve med hvis det var min hest, det virker i løbet af 2 - 3 uger, hvor det i elastikken visner, der bliver ingen sår.

Hvis du kender nogen der har geder eller får, så lån deres tang med elastik - de er meget kraftige og knækker ikke inden vorten er visnet.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ik gøre det
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 15:34

Min hingst havde en vorte mellem sine forben, den var ik så stor, men blev heller aldrig mindre. Dyrlægen satte en snor om den og den faldt af, men blev til et grimt og rigtig stort kødsår og han fik en vorte mere. Så han måtte på dyrhospital og 20 dage senere og 14000 kr fattigere var der kun et sår tilbage og 2 måneder senere har det stadig ik lukket sig.

Jeg fortryder jeg ik prøvede alle andre muligheder, end at få "hul" på det. Ved man også kan købe noget foder, der vist kan fjerne det. Det er nemlig for det meste en virus og ik bare en vorte, så chancen for den kommer igen er stor hvis det lykkes at fjerne den med snor.

KAT I SPRING PONY TIL SALG, SPRINGER ALT..GIV ET BUD..!

0
0
Svar på denne tråd

Nej, en.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 16:11

.... vorte er da absolut ikke pænt at kigge på, men sikke da et latterligt argument din dyrlæge har for at fjerne den, hvis det er den eneste grund han/hun mener der er til at fjerne den.

Jeg kunne forstå hvis den sad et sted, hvor den generede hesten, eller hvis hesten i det hele taget virkede generet af den, uanset hvor den så sad. Eller hvis hesten var FYLDT med vorter.

Jeg har selv købt en hest, som har 2 vorter. Den ene er så lige faldet af (men vokser vel ud igen) og den anden er der ingen ændringer ved.

Som jeg kunne forstå på dyrlægen, som lavede handelundersøgelse på hende, så skulle man enten lade dem være, eller smøre noget på dem. Operation anbefalede han ikke, medmindre de sad et problematisk sted. Han nævnte netop også det med at det var en virus, og at det kunne komme igen, og der var også risiko for smitte ved at lukke op ind til det.

Så min piller jeg ikke ved indtil videre, medmindre der sker en drastisk forværring i det :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Elastik
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 20:34

Jeg har selv sat et elastik på en vorte på min tidligere unghest.

Den sad på bringen.

Faldt fint af og kom aldrig igen.

Så det kan gøres men hvis det hverken genere hest ellers rytter...Who cares;)

0
0
Svar på denne tråd

min grund til at ville have den af...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 21:58

Altså den generer ikke hesten og det generer ikke mig at han har den. Ingen ser den med mindre de kigger under ham.

Men grunden til at jeg godt kunne tænke mig at få den fjernet er grundet forsikringen. Skal jo have ham forsikret på et tidspunkt i nærmeste fremtid og hvis han har sådan en stor vorte siddende, så tror jeg faktisk at jeg får en anmærkning pga den. Dvs at forsikringen ikke vil betale for skader i forbindelse med vorter - og hvis han så får en i gjordlejet eller hvor sadel eller trense skal sidde, så skal jeg selv til at kæmpe med det uden forsikring.

Men jeg er kommet frem til at jeg nok bare lader den sidde. Jeg har ikke mod nok til at sætte elastik om og egentlig er det jo som mange af jer påpeger ret ligemeget om den er der eller ej.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

bla bla..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 00:00

Hej GitteL....egentlig ikke noget med tråden...men et spørgsmål generelt...er det i dagens danmark lovligt at kastrerer dyr med elastik ??? jeg spørger fordi det lyder for mig som meget smertefuldt...da det jo er testikler og ikke en vorte der er tale om ?? I USA er det i alle tilfælde ulovligt at kuperer haler på hunde med elastikmetoden pgs smerter !!

Heste bør leve i flok !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 08:09

Ja - det er lovligt når de bliver bedøvede imens, men selvom man skulle tro det gjorde ondt / var ømt efterfølgende er kiddene helt upåvirkede og man kan røre ved dem uden de reagerer.

Man bruger det også til hale kupering på lam - det er også lovligt.

Det er helt sikkert også ulovligt at kupere hunde haler herhjemme på den måde.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vortex
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 09:57

Jeg har netop været på dyrehospital med min hest i anden anledning....viste sig at være vokseværk. Men så spurgte jeg til hans vorte, som sidder lige ved næsebåndet. Han anbefalede mig at købe vortex på apoteket og smøre 2 gange dagligt. Så skulle den forsvinde. Er der nogle som har erfaringer med det?

0
0
Svar på denne tråd

neeeeeeeeeeejjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 12:53

Hvis man har tålmodighed nok forsvinder de 99% sikkert af sig selv.

Jeg opdagede en vorte under bringen i januar. nu et halvt år efter er den gået i sig selv.

men de kan selvfølgelig sidde steder hvor det ikke er heldigt med placering af hovedtøj ect. Så er det bedst at få dem væk.

ku godt forestille mig det der vortesalve kunne hjælpe. de gør det jo også på mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider