Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tyk OG kræsen hest...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 21:14

Hej alle.

Jeg har en hest, som er for flommet, men problemet er, at den ikke er glad for sit "slankemad".

Jeg har fodret den med lucerne + Travo-E i lidt over et halvt år, men den er ikke vildt interesseret i at æde det. Det ryger kun ned når hun ikke har mere hø tilbage.

Problemet er at hun er for tyk, og jeg ved ikke hvad jeg ellers skal fodre hende med for at jeg undgår noget der feder, korn samt stivelse. Den gider heller ikke have roepiller eller grønpiller.

Nogen, der har nogle gode ideer til et alternativ?

Vh Zandra

Zandra & Cassie

Esbjerg d. 11-12 September 2010 afholder vi kursus med Tabita Cramers og Helle Knudsen fra www.horsemanshipskolen.dk. Kontakt mig for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 22:25

Vitamin + mineral hestebolcher fra TM.

De har både til vinter og sommer. Den skal vidst have 5-7 hver dag.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 01:56

Har du prøvet at skifte mellem de forskellige produkter/mærker af lucerne? Der er stor forskel fra producent til producent på, hvordan stukturen i lucernen er. Måske det kan hjælpe.

Mht vitamin/mineral tilskud så findes der er en lang række produkter og det skulle være mærkeligt, hvis du ikke kan finde et produkt, som din hest kan lide. Jeg fodrer mine hopper med Salvimin Grøn.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

Islændermüsli
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 15:08

Hvad med at give den islændermüsli??? De skal ikke have så meget af det, at det feder....

Min veninde har foderet med det til sin DV-hoppe med et godt resultat.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 22:47

at lade vær med at fodre ?? Hvorfor propper vi vores heste med foder ? Jeg har selv meget nøjsomme ponyer og har altid fodret dem, fordi jeg får det åh så dårligt når de ikke for mad. Men efter en tur i deres hjemland, kan jeg se at vi behandler vores ponyer ALT for godt. Så hos mig står den KUN på vitaminer i sommerperioden på trods af at de har føl ved siden og går på sparsomt sommergæs. De er ved meget godt hult samt pæn pels og kondi. Min avlshoppe bliver redet 5 gange ugenligt, det samme med hingsten.

Så hvorfor fodre, hvis hesten er fed ??

Fellponyer tilsalg

kik ind på min hjemmeside eller ring 22380462

Hilsen Malena
www.fellhingsten.dk

Motorcykelsæder ombetrækkes!

Klik ind på www.ombetraek.dk

0
0
Svar på denne tråd

Spise op...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 22:59

Sålænge den spiser op og dermed får sine vitaminer kan jeg ikke se problemet i, at den spiser høet først?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider