Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kan knopper være svamp?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 16:52

min hest har fået knopper i gjordlejet og frem til forbenet, dyrlægen mente det var svamp, men er er da noget overrasket over hvor hurtigt de knopper ´´formerere´´ sig- bare på et døgn gik det fra en lille plet til et område på størrelse med en pandekage - kan det virkelig være svamp og hvordan undgår jeg det fremover?

knoperne er ca ½ cm, sidder meget tæt og man kan godt pille noget af dem, sådan ligesom rive klumpen/hårlaget op

hun blev vasket i vircon s igår, og skal selvfølgelig også i aften, skal jeg mon fortsætte med det 1 x dgl til knopperne forhåbentlig er væk?

Momse - håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 19:24

Min hoppe har osse fået svamp på indersiden af det ene bagben.

Hun har osse fået nogle underlige runde sorte pletter omme bagpå. Det er ikke noget der bløder men synes osse at der kommer flere og flere, de er ikke store, tror at den største er på størrelse med en 1 krone. Indeunder pletterne er det som om at der er en bule.

Jeg er gået i gang med at vaske med Imaverol, der er andre heste i stalden som osse har fået svamp, dog ikke sådan noget som ligner det min har bagpå.

Jeg har ikke kontaktet dyrlæge endnu, prøver at se om det her kan klare det.

Søger part til dejlig fjordhoppe (Står nær 4690 Haslev)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider