Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er bøg giftig for heste
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 16:10

Ja, overskriften siger nok det hele, men jeg har søgt og søgt på nettet. Men kan ikke finde noget.

Så jeg håber at der er nogen af jer andre der kan hjælpe mig.

Er bøg giftig for heste?

Mvh. Lotte.

Bedækning ved Svalebo´s Felix og

Sepstrups Casanova.

Svalebos Felix til salg

Se nærmere på

hjemmesiden

stald topaze

0
0
Svar på denne tråd

Beech...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 17:02

Jeg kan heller ikke helt hitte ud af det. Netdyredoktor (eller er det dyrlægevagten) advarer hvert efterår mod eg/egeblade/agern, men ikke bøg/bog. Men på et tidspunkt linkede Linda-frisian(staves?) til en amerikansk side, hvor der stod at beech er giftig for heste. Så prøv evt at søge på beech herinde, når man kan søge mere end et år tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Bøg er ikke giftig
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 18:07

Bøg er ikke giftig, mennesker kan også spise bladene når de er helt nye og lysegrønne (før de bliver seje).

Bog er heller ikke giftig, og kan også spises af både dyr og mennesker :-)

0
0
Svar på denne tråd

helt enig :-)
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 10:41

Jeg har 2 kæmpe store bøgetræer, og hestene har spist af både blade, grene og "nødderne" og de lever i bedste velgående - selv efter 10 år på samme fold :-)

Boks med ridehus, bane og masser af foldtid udlejes i Haslev for 1500,- pr md med foder, wrap osv. Evt mulighed for fuldpas til 1900,-

0
0
Svar på denne tråd

Så er de
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 10:56

nok ikke så farlige .

Jeg ligger nemlig i krig, med min hæk inde i gårdspladsen. Der skal klippes 2 m i højden. Og jeg vil så give heste de store grene inde på folden.

Men turde ikke rigtig gøre det, før at jeg var sikker på, at de ikke lige pludselig, vil ligge med alle fire ben i vejret.

Mvh. Lotte.

Bedækning ved Svalebo´s Felix og

Sepstrups Casanova.

Svalebos Felix til salg

Se nærmere på

hjemmesiden

stald topaze

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 11:47

PÅ den ene fold har vi en bøgehæk, den spises af, og ikke mindst bruges til at gå op og ned af - det er tilsyneladende alletiders klø mulighed.. (det er dog vigtig at jeg husker at tage insektdækkenet af, det holder ikke helt til det)

PÅ den anden fold har vi et bøgetræ - det rør de dog aldrig, emn det står også ret tæt på hegnet, måske det er der for..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

bøg og bog
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 08:09

Klipper bøgegrene til hestene, de elsker dem, men har læst en artikkel på nettet, hvor der beskriver resultat af undersøgelse: bog er giftige for hesten. Det er agern også i følge undersøgelsen

Kan desværre ikke huske hvor jeg fandt det.

Tag vare på din hest. Den har kun dig.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 04:52

Nej. Mine heste har med glæde spist bøgegrene og bøgeblade uden de mindste problemer.

Team Starlight´s

Starlight´s Sidney & Kristina

Hvil i fred

Zar 16/5-87-25/10-02

Chiquita 29/5-91-2/8-06

Maddie 3/6-01-17/3-09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider