Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spørgsmål om Cavallo Boots
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 08:06

Jeg overvejer at gå fra jernsko til udelukkende at bruge Cavallo Simple Boots til min hest. Vi har et par som jeg bruger da han meget hurtigt slider sine forsko.

Men hvordan med bagbenene? Bruger i også Boots på bagbenene?

Min slider næsten ikke på bagskoene.

Skal lige nævnes at jeg er skovturs/ natur rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Boots...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:09

Jeg har også taget skoene af Max for et lille års tid siden.

Jeg rider med boots både på for- og baghovene. Han er ikke øm, så umiddelbart ville han godt kunne gå uden, men når han har boots på med sål i, ligger de et pres på strålen og dette er med til at udvikle hoven. Desuden lander han også dragt først når han går med boots, det gør han ikke helt endnu når han går uden.

Så får mit vedkommende er årsagen til at jeg bruger dem både foran og bagpå, at det bidrager til at hoven udvikles.

Jeg rider også mest tur :-)

Tror du bliver glad for beslutningen. Min hest har bare fået de bedste hove efter han har fået skoene af. Før smed han meget tit sko, og de flækkede osv.

Held og lykke med projektet.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Maria....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 05:23

Lyder godt, jeg skal have skaffet et par mere

Hvor ofte får du så beskåret hesten? Ved godt det kommer an på den enkelte hest, men i forhold til da den havde sko?

0
0
Svar på denne tråd

Beskæring
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 12:19

Da han havde sko på fik han dem skiftet hver 6. uge.

Nu bliver han beskåret hver 4. uge. Det gør alle heste på vores opstaldningssted da vi alle sammen bruger samme smed.

Og det er uanset om de slider meget eller lidt på hovene. De har alle sammen brug for at blive rettet ofte.

Den ofte beskæring betyder også at hans boots passer fint i hele perioden. Når hovene at blive for lange, kan du godt risikere at bootsene bliver for små i længden.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 13:17

den normalt får med sko bagtil og ikke slider hovene skævt/uens så ville jeg ikke bruge boots. Jeg har boots på fortil.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

ok......
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 05:33

Tak for svar, jeg skal helt sikkert over til boots´ene

0
0
Svar på denne tråd

Bruger for og bag
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 09:39

Min har gået uden sko i snart to år nu. Men jeg bruger stadig boots både for og bag, når jeg rider i terrænet, men ikke på ridebanen. Jeg bruger Easy boots, da jeg bedst kan li' den fastmonterede gaiter. Jeg havde lidt problemer, da han gik med Cavallo støvlerne, da de gnavede i kodebøjningen, når de rutchede rundt.

Min bliver p.t. beskåret hver 4. uge, men om vinteren kan der typisk gå 5-6 uger.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Fra 4 jernsko til boots på forhove
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 22:22

Alle hestene hos os, både vores egne og de opstaldede heste, blev afskoet sidste forår.

Her er en video af to af hestene, Scarlett og Hannibal på henholdsvis 16 år og 18 år, som begge har gået med 4 sko siden de var 3 år gamle. Nu går de begge kun med boots på forbenene :-)

www.youtube.com/watch?v=VzF_B_07X0g

Hilsen Lene

Part på velredne westernheste tilbydes

Mulighed for bestilling af quarter, paint og appaloosa føl

0
0
Svar på denne tråd

bagben
Forfatter: 
Dato:  07-07-2010 13:42

Min hest har dem også på bagbenene, og har haft dem i næsten et år, men er ikke helt tilfreds med dem, synes ikke de passer perfekt, så jeg overvejer at skifte til easy boots glove.

men jeg har en moster som bruger mine og så har hun selv nogle, og dem er hun super glad for, og dem har hun haft i over et år, men hun overvejer også nu at skaffe sig nogle nye af dem.

og min moster og jeg er nemlig også kun udpræget skovtur/terræn rytter, og hvis man skal bruge dem relmæssigt, skal man nok have nogen nye hvert år, kommer også an på hvordan hesten går.

lige en sidste tilføjelse, min hest havde jernsko på forhovene, og fik dem af til vinter, han er dog stadig ømtået, men det går super lige så snart han får boots på, så træder han helt igennem.

men synes da helt klart du skal få smidt de jernsko af, og så bruge de andre, det udentvivl bedre.

håber du kan bruge noget af mit svar :)

Mvh Silje

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider