Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket bid til springhest?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 16:23

Ja, lige nu går han på et almindeligt HS tredelt 14 mm og til træning fungere dette super.

Men til stævner tænder han noget mere op og trækker i mig og derfor tænker jeg lidt at finde et bid der er lidt stærkere som jeg kan ride med midlertidigt. Det er især i anden klasse han tit bliver for stærk for til.

Jeg er ikke interreseret i pessoabiddet.

Og kommentare angående træning af stopsignalet frabedes også.

Men hvilket bid kunne virke til min?

Han tager simpelthen hovedet op og trækker imod mig.

Tanja

"Shut Your mouth - open your mind."

0
0
Svar på denne tråd

Martingal
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 17:34

Rider du med martingal?

Og hvad næsebånd?

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 18:34

et 2 rings bid el.3 rings bid.

og hvis du vælger 3 ring,

så start med at sætte tøjlerne i den 2 ring. og et fortøjre på, men det er ikke sikker det løste nået.

stald Ventrup.

os med springerne

tilsalg

hingst plag efter bøgegårdens staf´s stakkato

0
0
Svar på denne tråd

gddfhfhfdjh
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 18:41

Ja jeg rider med martingal og almindeligt næsebånd.

Tanja

"Shut Your mouth - open your mind."

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 19:40

Tjaaaa... ved godt du frabeder dig dette svar, men det eneste som virkelig batter noget, hvis du skal løse problemet er træning, træning og atter træning. Måske handler det om at hesten skal have noget mere stævne rutine (fx lette klasser i kendte omgivelser), måske handler det om at du hjemmefra skal træne stop og afslapthed under mere pressede situationer (fx med baggrundsstøj, masser af aktivitet, andre heste indenfor synsfeltet osv.), måske handler det om at hesten generelt skal lære at slappe af under springningen. Under alle omstændigheder er et skarpere bid lidt som at tisse i bukserne - det "varmer" kun kortvarigt, og på et tidspunkt lærer hesten at løbe gennem dette signal også. Du rider allerede med martingal, som hesten tilsyneladende ignorerer når i er til stævne. Det samme vil givetvis også ske med et skarpere bid.

Hoppemave ønskes til udlån i sæsonen 2011/2012. Hoppen skal være minimum 158 cm og enten araber (OX, Shagya, Anglo, Sports), Welsh (sec.D /WPBR) eller Trakhener. Se min profil!

0
0
Svar på denne tråd

Slip mere...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 14:26

Et råd jeg kan tænke på er, at du skal slippe din hest til stævnerne mere end du tror. Vi ryttere får (ubevidst) lidt hårdere hænder når vi bliver en smule pressede, og det stresser hesten og den bliver derfor stærkere og stærkere hen gennem dagen. Det forklarer også hvorfor den er ok under første klasse og stresser op under 2. klasse. Arbejd med at slippe den meget mere end du har lyst til allerede under opvarmningen.

(jeg laver selv denne fejl, og min hest reagerer også på det).

Hvis du sætter et skarpere bid på vil du inden længe også være nødt til at ride med det hjemme til træning, og så accellererer det derfra. Prøv at arbejde videre med træningen på det 3-delte HS bid. Hesten bliver kun mere stresset på et akarpere bid.

Don't fake your beauty...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider