Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ledmus
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 18:00

Hej alle.

Min gamle hest (en 3 år i år), som jeg har solgt for 3/4 del år siden, har fået konstateret 3 ledmus.

Mit spørgsmål om er om man kan fjerne alle ledmus ved operation?

Og om hesten kan gå på højt plan efter et sådant indgreb?

Er der evt. nogen der ved hvad den slags operationer koster?

På forhånd tak for hjælpen :)

Heste og ponyer tages i ridning og kommission

på Midtsjælland !!

http://www.team-schade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mus....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 19:35

Det kommer an på hvor de sidder i leddet om de kan fjernes eller ej. Men mange kan fjernes og jeg ved at det koster omkring 8-10.000 kr for at fjerne en mus - hvor meget mere det koster for 3 stk. kommer jo igen an på i hvilke ben/led de sidder.

Mange heste er i øvrigt ganske velfungerende med ledmus og jeg ville ikke operere medmindre de generede hesten.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Man må jo
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 21:08

nok have dyrlægen ind over for at høre betydningen af musene - har hesten galle ?

Har hørt - ingen erfaring selv - at det er værst i bagknæene.

MVH Janni

Nu med kage i ovnen

Ja altså hesten

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Tra la...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 00:35

Jeg har selv lige købt en hest med mus i den ene bagkode.

Havde en dyrlæge fra Ansager til at kigge på røntgenbillederne også, og med det jeg skulle bruge hende til, ville der være 10 % risiko for at den kom til at genere hende, og i så fald kan den opereres ud.

Jeg researchede selv lidt på emnet og snakkede med andre folk om det, inden jeg tog beslutning om at købe hende.

Det er langt at foretrække at en mus sidder i en kode, fremfor knæ- og haseled. Om de kan fjernes afhænger så lidt af hvor de sidder.

Og jeg har også fået at vide, at mange går med dem uden problemer nogensinde :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 02:19

Mange tak for jeres svar :)

Denne hest jeg snakker om har jo altså en mus i hvert ben, på nær det ene hvor der i stedet er kommet lidt knogle nydannelser som der er 70 % chance for, kan udvikle sig til ringfod senere hen.

Hvad kan man gøre for sådan en hest, for at det ikke udvikler sig?

Heste og ponyer tages i ridning og kommission

på Midtsjælland !!

http://www.team-schade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 09:18

Begynde at operere en hest i 3 ben ud af 4 ikke nok med den skal igennem operationen men den skal også have tid til at komme sig og derefter er der genoptræning så er du heldig er du ridende om 2 år.

Den med knoglenydannelse på det sidste ben vil jeg være mere bekymret for men en hest der fejler noget på alle 4 ben tegner ikke godt..

Du må da have fået nogle odds fra dyrlægen eller om ikke andet odds HVIS du vælger operationen....For at jeg ville lade en hest operere skulle oddsene være så høje at jeg var "sikret" hesten kom sig.

Har selv en unghest der som var igennem en SUPER VELLYKKET operation for KS

0
0
Svar på denne tråd

mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 12:01

Hej,

Jeg købte en vallak på 6 år i 2007.

Da jeg lavede den udvidede handelsundersøgelse fandt vi to ledmus i bagbenshaserne (en i hver).

Jeg fik hesten til en hel anden pris men vidste også at jeg to en risiko.

I nov 2008 fik hesten fjernet begge mus på Højgaard pris 12000 kr.

Han blev genoptrænet men var meget meget svær at ride. For 3 mdr siden fik jeg tjekket ham igennem igen og der er nu røngtenforandringer i den højre has efter operationen.

Han bliver aldrig dressurhest igen men trives også godt med at skridte lidt og ride ture :-) han har heldigvis et super godt hovede.

Det der ægrer mig gul og blå er at hesten virkelig har de mest fantastiske anlæg for dressur :-( nevermind han er en dejlig dreng.

Pointen: Der er risisci ved operationerne og send dine billeder til Højgaard el. Ansager.

Kh MetteH

Hoppe plag søger selskab i løsdrift.

Vi søger en sød og rolig plag (ikke hingst)til at gå sammen med hoppeplag på 12 mdr. Vi er en mindre rolig og hyggelig hestepension beliggende 5 km fra Køge Torv. ...

0
0
Svar på denne tråd

aldrig igen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 19:22

hej

jeg købte en 4 års holstenerhoppe som ahvde OCD i højre bagknæ og ledmud i venstre forkode.

hun blev efter ansagers vurdering opereret og de sagde så var det problem løst.

man da jeg senere solgte hende havde hun gendannet musen i bagbenet.

meget træls.

så efter det -aldrig hest med mus igen

0
0
Svar på denne tråd

Operation
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 08:56

Vi fik for 4 år siden opereret vores vallak i den ene baghas, da vi solgte ham sidste sommer kunne dyrlægerne ved handelsundersøgelsen ikke se på røntgenbillederne hvilken has det var. Så super resultat her.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

aldrig igen
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 10:42

Jeg tager heller aldrig chancen en anden gang - så skal den være fjernet og redet i en længere periode før jeg tør satse.

Der er masser af rakse heste så med den erfaring jeg har med mig køber jeg ikke en med fejl en anden gang :-)

MetteH

Vi søger en sød og rolig plag (ikke hingst)til at gå sammen med hoppeplag på 12 mdr. Vi er en mindre rolig og hyggelig hestepension beliggende 5 km fra Køge Torv. ...

0
0
Svar på denne tråd

MetteH
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 16:29

Nu valgte du jo så en, hvor musene sad, hvor de oftest volder problemer.

Jeg kan sagtens forstå, at du på baggrund af din erfaring ikke vil have en hest med mus igen. :-)

Men det er dælme svært at finde en hest i dagens Danmark, hvor der ikke er et eller andet med den.

Sidder der ikke noget i benene, kan der jo nemt være noget i resten af skelettet.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 19:18

Min hoppe har en mus i knæet i det ene bagben og en i koden i det andet bagben..

Den i koden har der aldrig været noget med, den i knæet er ledbehandlet to gange med et års mellemrum, sidste gang for 8 år siden..

Hun er nu 18 og der har aldrig været det store, udover de to gange gange hun er behandlet..

Så kun gode erfaringer herfra.. :-)

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..

Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

æblegrød
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 00:32

min er også opereret for mus i begge bagknæ som 4 års og 7-9-13 har der ikke vist sig noget ind til nu.. hun er fyldt 6 i år og er blevet brugt både til spring og dressur...

selvfølgelig er der altid risiko ved operationer og genoptræning som for midt vedkommende tog små 6 mdr, hvoraf tre var ridning var da heller ikke det mest spændende. Men selvom jeg var meget i tvivl om jeg ville købe en hest der skulle opreres for mus kunne jeg godt gøre det igen.. jeg fik på daværende tidspunkt at vide der var 98 % chance for at der ikke ville være problemer.. men det afhænger selvfølgelig af det konkrete tilfælde.. Omvendt kan man være uheldig at få købt en hest der fejler noget andre steder som ikke ses på røngten..

Ulrike - Goofy - Cille Pittbull

Everything you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it, because nobody else will

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 11:52

igen,

Ja de sad det værste sted men dyrlægerne vurderede jo også i mit tilfælde at de kunne fjernes uden gener - men nogen skal jop være det sidste 2 %

Endvidere var han jo 7 år da de blev fjernet og jeg har efterfølgende erfaret at jo tidligere jo bedre chancer for recovery.

Min anden hest har en ubetydelig mus i den ene for kode - den har aldrig generet og KDH tog ham uden anmærkninger så det vidste jeg godt var minimalt.

OG JA - hvor er de raske fejlfrie heste henne :-) :-)

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

æblegrød
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 15:44

ja man plejer vidst at sige at de helst skal fjernes inden hesten er 4 år så de ikke kan nå at ødelægge så meget..

jatak til flere raske og fejlfrie heste :D

red så til gengæld en der var fuldstændig ren i røngten og scientografi, men som alligevel ikke fungerede under rytter.. fuldstændig ren på alle røngtenbilleder men fungerede bare ikke i ridningen desværre.

Ulrike - Goofy - Cille Pittbull

Everything you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it, because nobody else will

0
0
Svar på denne tråd

Ja man må....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 16:06

..... desværre være indstillet på, når man køber hest, at der kan opstå så meget med dem, hvis ikke der er noget i forvejen, så det er bare med at nyde det, når det går godt! :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider