Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Derfor er handelsundersøgelse så vigtig!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 10:20

En lille fortælling fra det virkelige liv..

For 4 måneder siden køber jeg en dejlig 8 års Oldenborg direkte af avler. Den var lidt forkølet og der kom lidt snot ud af næsen og så fik jeg at vide at den ikke var glad for støv - så hostede den.

Forkølelse kan man jo kurere og da min hest skal stå i en alergistald og jeg rider i natur mest, kunne det da ikke betyde noget...

efter 14 dage blev den syg og der tilkaldes læge. Han ordinerer penicillin mod forkølelse... eftefølgende er der perioder hvor den hoster en del og dage hvor det går helt fint, men ikke noget alarmerende.. for 3 uger siden tilkkaldes lægen fordi hesten har svært ved at få luft og er ekstremt snottet...

Intensive undersøgelser med diverse biopsier mm. viser at den er kronisk betændt og at den aldrig vil kunne rides mere. Man kan godt symptombehandle den, men den vil ikke kunne tåle ridning..

Selv om vi havde lavet en købekontrakt, hvor der var beskrevet at jeg skulle bruge hesten til jagt og spring, siger en advokat at det skulle være fundet ved en handelsundersøgelse og derfor er chancen for at returnere hesten mindre en 50 %.

Fordi jeg ikke fil lavet denne handelsundersøgelse, som højst sandsynligt ville have vist af hesten var mere syg end ventet, eller havde lavet et forbehold i kontrakten har jeg nu tabt 32000,- i købespris og en forventet dyrlægeregning på mellem 15000 og 20000,-

Kære alle: uanset hvor billig en hest er, så sørg for at Hesten bliver handelsundersøgt - det kan muligvis spare jer for en masse bekymringer fremadrettet...

Mvh. En ked ejer der afliver sin skønne hest om få dage.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Morten
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 10:47

Ville en almindelig handelsundersøgelse have vist at den ikke blot var forkølet?

Men jo jeg kan absolut kun tilslutte mig at få lavet en handelsundersøgelse ved en hestedyrlæge. Man står bedre juridisk, men der er jo visse ting der ikke ville kunne findes ved en almindelig standart undersøgelse. Biopsier, kikkert undersøgelser og den slags ting gøres jo ikke som standart.

Prøv at snakke med din dyrlæge om det kunne være fundet ved en almindelig undersøgelse, hvis ikke, så har du måske stadig en sag?

Men omvendt har du købt en hest vidende at den var allergisk overfor støv, så er der vist ikke noget at komme efter.

Medmindre du kan finde dokumentation på at sælger har været klar over at hesten havde nedsat præstation og derved har handlet svigagtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  21-06-2010 10:48

supertrist en hest i den alder allerede er færdig. Og superøv for dig at miste både hest OG penge.

Jeg kan godt huske den var til salg. Overvejede selv den som mulig.

Rigtig træls...... Men kan jo ikke rigtig sige noget, du ved det jo godt. Dyre lærepenge. Dem får vi alle på et eller andet tidspunkt....

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider