Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spat? hjælp...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 13:54

I morgen skal min pony i røntgen, og der skal konstateres om den har spat. Mit spørgsmål er så, om man kan se med det samme, hvilken grad spat han har? Og om man med det samme kan sige at den aldrig blir ridehest igen?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 17:17

Hej.. Ja du får svar med det samme og graden af det kan du også få svar på med det samme..

Det fik jeg da..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Det var dejligt
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 17:20

Jeg vil helst have og vide med det samme hvad der skal ske, for jeg gider ikke ha håb, og det så bare viser sig der aldrig var noget håb for ham... Jeg aner jo heller ikke om han har ondt, og det er næsten det værste at tænke på. Ikke fordi han viser nogen tegn på smerte, men alligevel...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 17:27

Jeg tænkte også bare da Amour fik det konstateret.. Åh nej, hvad nu, det må bare ik vare slut nu..

Og så se her 1 år efter, hun blir redet næsten hver dag og springer lidt engang imellem..

Og hun har aldrig været halt siden..

Så op med humøret, jeg krydser fingre for jer i morgen..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

0
0
Svar på denne tråd

Bange.......
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:13

Jeg er desværre bange for dette ikke bliver en af succeshistorierne. I dag var han en smule mere halt end i fredags... Puha jeg er nervøs for resultatet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:23

Det kan jeg godt forstå...

Hvor lang tid er det siden han begyndte og blive halt?

Kan det tænkes at det er noget helt andet?

Eller er dyrlægen næsten sikker på at det er spat..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

0
0
Svar på denne tråd

Spat...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:28

Hej NH,

Som de andre skriver, kan dyrlægen omgående se på røntgenbilledet, om din pony har spat og hvilken grad det evt. er.

MEN herefter kan der ske meget..her et eksempel.

Min egen hest havde slem spat i den ene has (den værste dyrlægen havde set) og han kunne ikke sige, om hun blev ridehest igen.

Hun blev behandlet med binyrebarkhormon og fik det sprøjtet ind i leddet og fik herefter ridefri i 3 mdr. - med MASSER af foldtid.

Leddet blev hurtigt "stift" efter behandlingen og dermed var haltheden væk.

Hun fik det så godt, at hun blev genoptrænet og fungerer idag som skovturshest, dog ingen dressur, da samlingen er svær for hende.

Pøj pøj med din pony!!

Vrinsk fra Esma

Jeg tilbyder samtaleterapi, hvor du

kommer helt tæt på dig selv og dine behov

&

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:29

Han har været halt i ca 3 mdr. Først prøvede jeg med massør, det hjalp ikke, så kørte vi han op til Tove Due, og det viste sig han også havde en låsning i ryggen, og det fik hun styr på, og sagde samtidigt at hun var 100 % sikker på at han havde spat i begge bagben. Håber da ikke hun ville sige sådan noget, hvis ikke hun var helt sikker.

0
0
Svar på denne tråd

Ridehest......
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:38

Har taget den beslutning at hvis han ikke kan blive den ridehest han var før, og kun kan være skovturshest, så vil jeg hellere give ham fred. Jeg har aldrig været den store tur rytter, men der imod dressur rytter, har redet ham op til M niveau, hvor han også går med kandar. Og vide jeg aldrig igen skal flyve afsted på ham i hans fantastiske trav, den tanke er ubærelig, derfor vil jeg så hellere sige farvel og tak for de trods alt 8 gode år vi havde sammen...

0
0
Svar på denne tråd

NH.....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:41

Så ved du, hvad du skal gøre, hvis det står slemt til med ham.

Jeg forstår, at du ikke er turrytter, men en fantastisk trav kan man også tage i skoven..

Håber det bedste for jer.

Vrinsk fra Esma

Jeg tilbyder samtaleterapi, hvor du

kommer helt tæt på dig selv og dine behov

&

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

takker :-)
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:43

Tak for de gode henvendelser, jeg skal nok lige give en tilbage melding i morgen... Godt eller skidt.

0
0
Svar på denne tråd

Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 11:38

Nu kommer det mærkeligste... Dyrlægen var ude og tage billeder af hans haser i går, og kunne ikke finde spat, dog var hun ikke helt sikker og ville ha en andens vurdering også. Sys bare det er mærkeligt Tove så kan sige hun er 100 % sikker på han har spat! Det er jo ikke lige den fedeste oplysning at få smidt i hovedet. Jeg er selvfølgelig lettet over at hun umiddelbart ikke fandt noget. Men hesten er ikke rent gående, så noget er der jo galt. Dyrlægen havde heller ingen anelse om hvad der så kunne være galt..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 12:17

HEJ.. Det er da dejligt og høre at dyrlægen ik kunne finde noget spat..

Og så tænker man jo at den er skæv et eller andet sted..

Men du har jo haft Tove Due til og undersøge ham, som fandt en låsning i ryggen..

Måske er det stadig der, det er galt..

Måske du skal ha ham gennemtjekket af en kiropraktor igen..

Men nogen gange finder man bare aldrig ud af hvorfor pokker hesten er halt..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

0
0
Svar på denne tråd

Hvis........
Forfatter: 
Dato:  22-06-2010 13:52

Jeg tænker at hvis den er skæv, så ville Tove have fundet ud af det. Måske var der ikke andet galt end den låsning i ryggen. Han var slet ikke så uren i den bøjprøve dyrlægen lavede i går, som oppe ved Tove.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider