Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sko af islænder...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 19:37

Hejsa alle islænder ejere og andre der måske kan hjælpe mig.....

Jeg har en veninde som ejer en islænder vallak, som har 4 sko på. Hun vil gerne have at han kommer til at gå uden sko, hun rider regelmæssigt og rider i vejkanten og på blødt underlag i skoven, altså undgår at ride på asfaldt og andre meget stenede stier. Trav, tølt og galop foregår også kun på blødt underlag...

Så er spørgsmålet, om i ville tage skoene af ham, han vil få Boots på og så kun have dem på når han er på skovtur....

Han har sunde hove og de er alle sorte, de ser stærke ud... Han er 13 år og har altid haft sko på... Så hvad ville i gøre?

Hun vil gerne have dem af, fordi når det bliver vinter, vil der være mange dage hun vil være låst, pga sne og sjap iforhold til barfods heste bedre kan stå fast...

Håber i kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 20:38

Hvis jeg var din veninde, ville jeg spørge smeden, men umiddelbart er det bare at prøve og når han får boots på, burde det kunne lade sig gøre...Det har dog meget at gøre med, om han får lov at bevæge sig og får ordentligt foder...Hove der skal klare sig uden sko efter mange år, kræver optimale vilkår :)

Screw you guys, we're going Western and barefoot :)

Lykkelig ejet af 2 Bøffer, Muffedisen og 4 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og de 2 Bøffer til August ligeså :)

0
0
Svar på denne tråd

Sko eller ej.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2010 22:54

Jeg plejer at tage skoene af Menja, først på vinteren. Det passer også med, at jeg ikke får redet hende så meget, eller så hårdt om vinteren, da hun så bliver våd pga. vinterpelsen. Og der er også flere dage med møjvejr, hvor jeg ikke gider at ride. Så går hun fint uden sko i nov., dec. og januar måned, og i februar får hun så sko på igen. Det er der ingen problemer i.

Med venlig hilsen Tina

Gør livet til en fest - rid islandsk hest !

0
0
Svar på denne tråd

takker..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 19:24

Hejsa

Mange tak for jeres svar, de er rigtig gode og så er det jo bare op til hende hvad hun vælger.

Det med smeden syntes jeg også er en god mulighed..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider