Vi fik føl i mandags. Nogle uger før termin. Men føllet er frisk og velskabt. De gik på ridebanen / vinterfolden de første dage, idet hoppen fik antibiotika. Men idet hoppen mistrives når hun gik alen med føl på vinterfolden kom de på græs fra torsdag igen. Meningen var så egentlig at de skulle ind om natten, men det var hoppen absolut ikke ening i. Så ind kom de ikke. Men idag har de lovet regn hele eftermiddagen med mulighed for torden og des lige. Ville i tage hoppe samt føl ind ??? De andre år hvor vi har haft føl har de gået ude i al slags vejr uden nogen vanskeligheder, men nu er hende her jo kommet lidt før tid.
det skal siges at marken er omkranset af træer men der er ikke et halvtag eller andet de kan gå ind under.
Min verden fyldes af 3 dejlige pletheste og mit hjerte af 4 sorgfulde tab. Jeg savner jer...
Jeg ville tage dem ind, og jeg er ellers ikke så pylret som så mange andre. Min nu 5-års reddede sig en sejlivet hoste, da hun var føl pga en enkelt møgvejrsdag (regn/blæst/kulde), da hun var 1-2 uger. Og det var endda før de kom ud om natten, og hun blev født over termin med masser af pels. Og sådan en lille en ligger jo meget ned, hvilket ikke er så heldigt, når jorden er våd og kold.