Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tungen over bid
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 18:37

jeg har en frisk og energisk hest, jeg rider distance på. Den er desværre begyndt at tage tungen over biddet, når andre heste ligger foran og absolut ikke har lyst til at vente. Tar jeg i ham, smækker han tungen over og løber med.

Simpelhen,,, pisse irriterende.. Vil helst ikke snørre mulen sammen, da han gerne skulle kunne få nok luft.

Er der nogen der har ideer til , hvordan man venner ham fra det igen.. ...

>> Fønix <<

Hesten de kaldte damp.

0
0
Svar på denne tråd

special bid
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 20:54

hej vi havde en elevhest på vores rideskole den gjorde det samme. vi have et bid med en ekstra "skål" på så den ikke kunne få tungen over. jeg kan lige prøve at finde et billede af sådan et bid:)

0
0
Svar på denne tråd

billede
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 21:01

så fandt jeg et billede, mend et var ikke den vi brugte men det har samme funktion;) håber du kan bruge mine svar:)

0
0
Svar på denne tråd

måske istedet
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 22:38
et soft hackermore? - eller andet bidløst?

Lækker Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

træning!
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 23:35

Min gamle traver gjorde i mange år det samme. Hans tunge smuttede lige hen over biddet og så var han ellers skredet.

Da jeg konverterede til western, hvor jeg begyndte at ride meget med vægt og lange afslappede tøjler, så holdt det op.

Ligeledes fik jeg er tyndt bid, som ikke fyldte for meget i munden på ham og jeg gjorde det til en vane at han hele tiden fik tøjlen når han gjorde som han skulle.

Pludselig havde jeg en hest der gik super fantastisk og som ikke stak afsted med mig i tide og utide. Ligeledes kunne han godt klare at gå bagerst og det kunne han ellers ikke førhen.

Så jeg vil sige at du skal få noget træning og et tyndt men blidt bid.

I øvrigt har jeg prøve alle de der bid med paler i midten, som skulle afholde hesten fra at lægge tungen over. Det virkede da også. han fik ikke tungen over. Men det gjorde ham bare helt hysterisk. Så træning er vejen frem.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor...... Savnet er stort. Hvem er jeg uden dem?

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 15:38

Hej...

Tusind tak for jeres svar, så må jeg lige overveje hvad jeg skal gøre. Hesten er 10 år og vi har redet distance i 3 år. Den med træning, ved jeg ikke rigtigt. Jeg plejer at ride med lange tøjler når den første iver har lagt sig. Det har kun stået på i en måned nu, så hvorfor han er startet ,,, ja det må guderne vide???. Men for F..... hvor er det belastende.

>> Fønix <<

Hesten de kaldte damp.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider