Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

YSY blanding kun som kur eller konstant?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 12:41

Giver I YSY Blanding (eller anden gærkultur produkt) året rundt eller giver I det kun i perioder?

Jeg begyndte at give mine haflingere YSY Blanding her i foråret i forbindelse med, at græsset begyndte at spire frem, da jeg gerne ville mindske risikoen for tarmproblemer (man bliver pylret af at se sin hest forfangen, som jeg gjorde sidste efterår).

Men nu er spanden med YSY ved at være brugt op og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det vil være en god idé at forsætte med at give gærkultur eller at vi godt kan holde en pause nu.

Mine heste går på en fold med ganske lidt græs (de kan spise ca 2-3 kg græs hver pr. dag). Dertil får de desuden hø og vårbyghalm spredt over hele dagen, så de får dækket behovet for stråfoder.

De står stadig på stald om natten, men de ryger på døgnfold, så snart vi får en tørvejrsperiode igen.

Vil det være en fordel at forsætte med YSY Blandingen sommeren igennem eller er det omsonst?

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

YSY kur
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 13:26

Jeg har altid kun brugt det som kur. Har fået at vide af min dyrlæge at tarmen kan blive for afhængig af bakterierne og derfor selv stopper med at producere. Det samme gælder for loppefrø.

Nogle giver det altid, jeg bruger det kun som kur. Hvis den selvfølgelig er helt gal med tarmen, så skal der nok stærkere midler i brug som fx. Protexin.

Men snak evt. med dyrlægen om det, om det kan bruges som fast tilskud.

Harvester

Nu med Lundebakken's Vanessa

0
0
Svar på denne tråd

Ølgær...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 13:35

Jeg giver ølgær.

Giver ca. 2 spsk året rundt og sætter det op i forbindelse med foderskift eller andet.

Har lige sat det op til ½ dl nu de er kommet på græs.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

YSY.....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 18:25

Det lyder som om, at det vil være en god idé med en pause, for jeg vil da nødig ende med et par gærafhængige heste!

Tak for svarene.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 18:59

Jeg ved ikke hvordan det er med gær, men loppefrøskaller kan hverken heste eller mennesker blive afhængige af.

1 par næsten ny CAVALLO SIMPEL BOOTS str. 5 sælges.

Sælges billigt i en hurtig handel:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider