Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forfangenhed!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:51

Hej alle.

Skriver dette for en veninde da hun ingen bruger har herinde! (:

Vi står i den sørgelige situation at hendes pony er ved at blive forfangen. Han er kommet på jordfold osv. så ingen ko på isen der.

Han er meget tyk og hård i nakken, men det er heldigvis ikke gået i benene endnu. - Hvad ville I mene det bedste man kunne gøre for ham hvis han skulle få det bedre? Skal han bare stå på folden, skridtes, eller trækkes med?

Håber på svar! (:

Gør livet til en fest - Rid spring hest :D

- Pernille W. Jensen & Heslegård's Fair Rami

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmålet er
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 23:27

Det kommer jo meget an på om hesten er øm når den går, vender, står eller bakker.

Prøv at check på hårdt underlag om den kan gå som normalt eller den er stikkende og stiv i vendinger.

Har desværre selv lige stået med en hest med puls og lettere øm samt hård kam.

Fik straks fat i dyrlægen og har fået smertestillende/ inflammatonshæmmende samt diæt med meget meget lidt hø indblandet i god vårbyghalm.

Derudover har jeg slået alle de brændenælder jeg kunne komme til og serveret, samt et par cikorier om dagen, både for humøret og sundheden.

Hun har fået lidt Equigard med æbleeddike, lamigard, glucogard og YSY i, til også at skjule medicinen.

Folden blev spærret af til en noget mindre fold, alt græs/muldlag er skrabet af og beklædt med fint grus, så der ingen små spirer er at finde (det var nemlig synderen at min jordfold ikke var nok jordfold, men fyldt med små sukkerspirer).

Hun har været i box nogle timer ad gangen, men det duer hun slet ikke til, er vant til løsdrift hele året så i stedet for hvile blev hun rastløs.

Hun ser godt ud igen, næsten god i øjnene igen og legede endda med den lille shetter i dag og virkede glad, så vi er vist på rette vej og smeden kommer og checker hende på torsdag.

Nå, det blev en lang smøre, men hvis hesten slet slet ikke er ømbenet, er det med at få motioneret den hårde kam væk og holde den fra græs, mælkebøtter og andet sukkerholdigt.

God bedring - møgsygdom.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 13:55

Min pony står desværre med forfangenhed nu!

Hun står på en lille blød jordfold. Hun må kun få hø, lidt gullerøder og vand. Hun er kommet på spåner inde i boksen for at stå blødt, og for ikke at spise halm.

Hvis han har ondt ville jeg på ingen måde anbefale at ride eller trække med ham. Min shetter har meget ondt og synes bestemt ikke det er rart at gå frem og tilbage fra fold.

Men har han slet ikke ondt eller besvær med at flytte sig, tror jeg ikke der vil ske noge ved at i trækker eller rider en tur på ham.

-Kristina:)

& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥

R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd

Motion....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 20:44

Hvis eneste symptom er hård halskam, ville jeg ride hesten helt normalt - sammen med diæt er motionen den bedste forebyggelse.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider